آموزش

10 ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت

10 ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت .با پیشرفت و گسترش علم طراحی سایت، ابزارهای طراحی سایت نیز رو به پیشرفت و ارتقا هستند. شما به عنوان طراح سایت مبتدی یا پیشرفته باید با ابزارهای طراحی سایت آشنایی داشته باشید و از این ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت استفاده کنید

ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت

ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت

هر طراح وبی به ابزارهای خود جهت طراحی وب سایت نیازمند است. برای طراحی سایت ها از پایه شما به این ابزارها نیازمنددید. برنامه های بسیاری برای انجام این کار موجود است, اما برخی از آنها کاربردهای بیشتری دارند و توسط اکثر طراحان مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا 10 مورد از بهترین ابزارهای طراحی وب سایت را برای شما آورده ام:

1.نرم افزار طراحی سایت freeway

نرم افزار Freeway یکی از ابزارهای طراحی سایت برای ویندوز مک می باشد.

مزایای نرم افزار Freeway  به صورت زیر می باشد:

  • طراحی سریع وب سایت های واکنش گرا 
  • تبدیل کردن طرح اولیه خود به محتوای تعاملی
  • دارای امکانات فروشگاه اینترنتی
  • ایجاد محتوا برای خبرنامه ها

با شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند آشناشوید

2.dreamwaver

Adobe Dreamweaver ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت می باشد که توسط شرکت Adobe ارائه می شود و با سیستم عامل های Mac و Windows سازگاری کامل دارد. این نرم افزار دارای ابزارهای بسیاری جهت توسعه وب می باشد شامل: نمایش دهنده کد انتخاب شده در حالت نمایش کدی و نمایش عادی, ابزار مدیریت و کار با ftp, ابزار مدیریت پروژه و کار گروهی که انجام پروژه های بزرگ را توسط آن ساده می سازد, و نمایش به صورت زنده – که به صورت زنده قابلیت رویت نتیجه کد را به شما می دهد. Dreamweaver با ابزارهای دیگر Adobe نظیر Photoshop سازگاری کامل دارد, که به شما امکان ویرایش تصاویر و سایر المان ها را از طریق آن ابزار می دهد.

3. Adobe Photoshop

Adobe Photoshop نرم افزار بسیار قدرتمندی برای ساخت و ویرایش تصاویر می باشد که نرم افزار بسیار پر کاربردی می باشد و طراحان وب از طریق این نرم افزار می توانند گرافیک های و طرح های مورد نیاز خود را آماده سازی نمایند.

فتوشاپ نیز توسط Adobe طراحی شده است و بخشی از Creative Cloud است. ویزگی ها:

  • ایجاد نقاشی مات
  • ویرایش بافت‌ها
  • طراحی تابلوهای گوناگون
  • متصل کردن تصاویر
  • ساختن GIFs
  • طرح بندی Cel Animations
  • روتوسکوپ
  • و صدها ویژگی و کاربرد دیگر!

4. Adobe Fireworks

Adobe Fireworks

Adobe Fireworks نرم افزار ایجاد گرافیک به صورت وکتور می باشد. این نرم افزار به طراحان سایت قابلیت ایجاد گرافیک های بسیار سبک را می دهد. این ابزار در حقیقت نسخه بهینه سازی شده photoshop برای طراحان سایت می باشد که به طراح امکان ایجاد گرافیک های بسیار کم حجم را می دهد. ویژگی ها:

  • قابلیت تکه تکه کردن تصاویر
  • بهینه سازی تصاویر
  • ساخت پاپ آپ popup
  • قابلیت ایجاد image map

5. jQuery UI

jQuery UI

یکی دیگر از ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت jQuery یک کتابخانه بسیار قدرتمند و مفید جاوا اسکریپت می باشد که به شما امکان ایجاد آنچه که توسط html و css نمی توانید می دهد. این کتابخانه بسیار مفید بوده ولی کار با آن بسیار سخت می باشد و نیاز به تجربه فراوانی دارد. jQuery UI به شما امکان ایجاد jQuery را توسط نرم فزار می دهد. بنابراین احتیاجی نیست کد نویسی jquery بدانید

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

6. Adobe Brackets

Adobe Brackets

Adobe Brackets ویرایشگر رایگان طراحی صفحات وب سایت می باشد که برای مدیریت کدهای HTML, CSS, and JavaScript طراحی گردیده. Adobe Brackets به شما امکان کد زنی داخل کد را می دهد که به این ترتیب تمرکز شما را بر روی کد زنی قرار می دهد. این نرم افزار توسط Adobe پیاده سازی گردید و تحت مجوز MTI به اشتراک گذاشته شده.

7 – W3C Markup Validation

W3C Markup Validation سرویسی است که کدهای HTML صفحات وب شما را اعتبارسنجی می‌کند و در نهایت یک امتیاز به آن خواهد داد.

تنها کافیست وارد وبسایت validator.w3.org شوید و آدرس وبسایت خود را وارد کنید تا کدهای HTML آن را با استاندارد‌های جهانی W3C بررسی کند. همچنین علاوه بر اعتبارسنجی از طریق وارد کردن آدرس URL می‌توانید از طریق آپلود فایل HTML و یا حتی وارد کردن کدهای HTML بصورت مستقیم، صفحات وب خود را اعتبارسنجی کنید.

8.Pixate

ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت است که بدون کد نویسی می توانید مراحل ایجاد برنامه های گوشی و طراحی سایت های موبایل را راحت تر نمایید. می توانید با اتصال کامپیوتر به iOS یا گوشی اندروید خود، طراحی های مورد نظر خود را انجام دهید و نتیجه آن را با گوشی مشاهده نمایید. Pixate  ابزاری رایگان است و جزء برنامه های گوگل به حساب می آید.

Pixate

بیشتر بدانید:10 ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو

9. Freepik

Freepik یک وبسایت ارائه دهنده طرح‌های گرافیکی است. در این وبسایت می‌توانید تصاویر با کیفیت، وکتور‌های بسیار شیک و جذاب، فایل‌های psd لایه باز و… پیدا کنید.

همانطور که از نام این وبسایت پیداست، بسیاری از فایل‌ها درون این وبسایت بصورت رایگان ارائه می‌شود. اما بعضی از گرافیک‌های خیلی حرفه‌ای با پرداخت حق اشتراک قابل دانلود است.

همانطور که می‌دانید در کار طراحی وبسایت یکی از عوامل اصلی طراحی ظاهر گرافیکی وبسایت است، با استفاده از freepik می‌توانید طرح‌های حرفه‌ای تری خلق کنید.

قدرتمند ترین ابزار در طراحی سایت

10.وردپرس (wordpress)

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست که به زبان PHP نوشته شده است و بدلیل مدیریت آسان و بهینه‌بودن آن از لحاظ ساختار سئو سایت یکی از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت محسوب می‌شود

در یک تعریف ساده وردپرس نرم‌افزاری است که می‌توانید برای ایجاد وب‌سایت، وبلاگ و یا حتی ایجاد یک برنامه از آن استفاده کنید. وردپرس از سال ۲۰۰۳ منتشر شده است و به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا بسیار انعطاف‌پذیر شناخته شده است. امروزه بیش از ۲۷ درصد از کل وب از جمله برخی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌هایی که احتمالا نام آن‌ها را شنیده‌اید را شامل می‌شود.

وردپرس شما را قادر می‌سازد وب‌سایت خود را با استفاده از مرور وب به طور کامل مدیریت کنید بدون اینکه نیاز به یادگیری نحوه کدگذاری و برنامه‌نویسی داشته باشید. در حقیقت اگر شما تا به حال از یک ویرایشگر متن مثل مایکروسافت ورد استفاده کرده باشید درست مانند همان می‌توانید از ویرایشگر وردپرس نیز در خانه استفاده کنید. ویژگی ها:

  • ۱.سادگی و راحتی در استفاده
  • ۲.پایداری و خلاقانه بودن
  • ۳.گزینه‌های طراحی جذاب
  • ۴.انعطاف‌پذیری
  • ۵.بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)
  • ۶.ساختار
  • ۷.مدیریت آسان محتوا
  • ۸.همه‌گیر بودن
  • 9.عملکرد خوب

طراحی سایت با هوش مصنوعی

این‌طور به نظر می‌رسد که طراحی یک وب‌سایت بدون داشتن دانش HTML،CSS و JavaScript امری غیرممکن است ولی هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده است. سازندگان وب‌سایت‌های محبوب چون Wix از AI برای ساخت وب‌سایت استفاده می‌کنند.


با وجود این قابلیت تنها چیزی که ما برای طراحی سایت لازم داریم محتوا، دکمه‌های فراخوانی برای اقدام، تصاویر و طرح صفحات وب‌سایت می‌باشد؛ بعد از آن وب‌سایت حرفه‌ای شما آماده‌ی راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر فیس‌بوک و گوگل این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان جهت طراحی وب‌سایت قرار داده‌اند.

ai

سخن اخر

همانطور که در دیدید، ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت بسیار زیاد هستند و با توجه به کاربرد و سطحی که می‌خواهید در آن کار انجام دهید می‌توانید نرم‌افزار مناسب خود را انتخاب کنید. موضوع اصلی که در ساخت سایت مطرح است، خلاقیت و ایجاد تنوع و خاص بودن آن اثر است. هرچقدر ابزار حرفه‌ای در دسترس داشته باشید، تا ایده‌ی مناسبی برای اجرا نداشته باشید، به نتیجه‌ای نخواهید رسید. پس سعی کنید بهترین ابزار کار خود را انتخاب کنید وبه طراحی سایت بپردازید. اما یک کار اسان تر هم برای تولید محتوای تبلیغاتی خود هست که ان را به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ زبده بسپارید

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند توانسته با بهره گیری از متخصصان در این حوزه جزء تاپ ترین ها در این حرفه باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *