آموزش

تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ و تاثیرات آن

استفاده ازتبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ اگر به درستی انجام شود میتواند موجب افزایش ترافیک سایتتان و در نهایت موجب رشد کسب و کار شما گردد

تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تقریباً هر بار که تبلیغی برای صفحه فرود یا محصول یک شرکت به‌عنوان اولین، دومین یا سومین رتبه در نتایج جستجوی گوگل مشاهده می‌کنید، تنها نتیجه سئوی خوب نیست؛ بلکه احتمالاً یک کمپین تبلیغاتی در گوگل است. شرکت‌ها ازطریق تبلیغات گوگل یا Google Ads برای نمایش آگهی به مشتریانی که عبارات مرتبط را در جستجوی گوگل و Google Maps جستجو می‌کنند، هزینه‌ای را پرداخت می‌نمایند.

هنگامی که شرکت یک کمپین تبلیغاتی ماهانه تنظیم می‌کند، سقف هزینه تبلیغاتی و همچنین مخاطبان هدف را برای گوگل تعیین می‌کند. گوگل به اندازه سقف تعیین‌شده توسط شرکت تبلیغات را برای آن انجام داده و تبلیغات را به مخاطبان هدف که در سطح جهانی یا محلی انتخاب شده‌اند نمایش می‌دهد.

تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یک ابزار عالی دیجیتال مارکتینگ است تا ازطریق آن کسب‌و‌کار‌ها بتوانند پیام‌های معناداری را از مخاطبان هدف خود دریافت کنند؛ به‌عنوان مثال در حین اجرای کمپین تبلیغاتی، نتایج قابل‌اندازه‌گیری مانند کلیک‌های وب‌سایت به شما ارائه می‌شود

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید؟

اگر شما از آن دسته کسب و کارهای نوپایی هستید که به تازگی به دنیای کسب و کارهای آنلاین وارد شده‌اید برای دیدن شدن و طی کردن فرآیند برندینگ حتما به تبلیغات نیاز دارید. همانطور که می‌دانید هدف تمامی کسب و کارهای آنلاین این است که با کلمات کلیدی خود در صفحات نخست و حتی لینک‌های اول گوگل باشند تا بیشترین ورودی را دریافت نمایند و با بیشترین کلیک‌ها بتوانند با استراتژی درست، بیشترین مشتریان و به تبع آن درآمد بیشتری داشته باشند.

به حتم این هدف شما هم خواهد بود. اما معمولاً بودن در صفحات نخست به روش ارگانیک و از طریق سئو بسیار کار زمان بری خواهد بود و اگر بخواهید به تنهایی از این روش برای رشد و بهینه کردن سایت خود استفاده کنید باید مدت زمان زیادی درنظر بگیرید. البته این در صورتی است که استراتژی های بهینه سازی شما کارساز باشند

ر همین اساس است که تبلیغ در صفحه اول گوگل می‌تواند یکی از راه‌های مفید برای شناساندن شما به مخاطبانتان باشد. تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ برای مدت معین شده‌ای که خود شما آن را بنا به شاخص‌های متفاوتی معین می‌کنید، کسب و کار شما را بالاتر از لینک‌های اول در صفحه نخست قرار می‌دهد. در این مدت، این شانس را خواهید داشت تا تعداد کاربران خود را افزایش دهید و آنها را با محتوا و خدماتی که ارائه می‌دهید به مشتریان کسب و کار خود تبدیل کنید.

همچنین اگر برای مدت کوتاهی بنا به مناسبت و یا رویدادی خاص همانند ایام نوروز، روز مادر، شب یلدا و غیره، تصمیم دارید کمپین‌هایی داشته باشید، تبلیغات در گوگل بسیار می‌تواند برای شما مفید باشد تا برند خود را به مخاطبان بسیاری که روزانه از قدرتمندترین مرورگر دنیا دیدن و بازدید می‌کنند، معرفی نماید. بنابراین تبلیغات گوگل را به عنوان یک فرصت خوب در نظر بگیرد و از آن به خوبی استفاده کنید.

انواع تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ

بلیغات گوگل انواع مختلفی دارد که هرکدام به نحوی بر دیجیتال مارکتینگ مؤثر است. برای داشتن بهترین تأثیر تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ باید به همه انواع تبلیغات و نحوه اجرای صحیح آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. انواع این تبلیغات شامل موارد زیر است:

کمپین جستجو

کمپین‌های جستجوی گوگل به بازاریابان و برند‌ها اجازه می‌دهد تبلیغات متنی خود را در سراسر گوگل نمایش دهند. این تبلیغات به افرادی که در جستجوی موارد یا محصولات خاص هستند نشان داده می‌شوند. صاحبان برند و بازاریابان هنگام ایجاد یک کمپین جستجو تبلیغات متنی را براساس جستجوی کاربران گوگل ایجاد می‌نمایند؛ به‌عنوان مثال، برندی را در نظر بگیرید که محصولات مبتنی بر صدا را می‌فروشد.

این برند قصد دارد کمپین جستجو را برای یک مورد خاص مانند هدفون اجرا کند؛ در این صورت کمپین جستجو برای هدف قراردادن کاربرانی که هدفون یا محصولات مرتبط با هدفون را جستجو می‌کنند ایجاد می‌شود و تبلیغ این برند در نتایج اولیه گوگل برای این کاربران نمایش داده می‌شود.

کمپین نمایش

شبکه نمایش دلیل دیگری از تأثیر تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ است. این کمپین از شرکای وب‌سایت گسترده گوگل برای نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های مختلف در سراسر اینترنت استفاده می‌کند. آگهی کسب‌وکار شما می‌تواند در وب‌سایت‌های شخص ثالث، در بالای صفحه وب، در نوار کناری، یا حتی به‌عنوان پیش‌نمایش قبل از ویدیو‌های YouTube ظاهر شود؛ همچنین گوگل دارای قابلیت‌هایی برای نمایش تبلیغات در جیمیل، پلتفرم‌ایمیل و در اپلیکیشن‌های مختلف تلفن همراه است.

تبلیغات نمایشی مزایای زیادی برای کسب‌و‌کار‌ها دارد. اولاً گوگل با میلیون‌ها وب‌سایت شریک است و به بیش از ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت دسترسی دارد که این موضوع باعث می‌شود تبلیغات کسب‌وکار شما تا حد زیادی درمعرض دید کاربران اینترنت قرار گیرد. یکی دیگر از مزایای تبلیغات نمایشی این است که این نوع تبلیغات از نظر سبک و قالب‌بندی انعطاف‌پذیر هستند و این موضوع باعث ایجاد تنوع بیشتر شده و امکان تست A/B را فراهم می‌کند. تبلیغات نمایشی را می‌توان به صورت GIF، متن، ویدیو یا تصویر ثابت قالب‌بندی کرد.

بیشتر بدانید:15تا ازاصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به صورت کامل

کمپین اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن نیز مانند تبلیغات ویدیویی در کمپین نمایش یا Display Network گنجانده شده است؛ اما می‌توان از آن‌ها برای کمپین‌های هدفمند استفاده کرد. برای این موارد برنامه‌ها متن و دارایی‌های شما را تولید می‌کنند و آگهی را برای شما نمایش می‌دهند. این الگوریتم ترکیب‌های مختلفی از این‌ها را آزمایش می‌کند و از آن‌هایی استفاده می‌کند که بیشتر اوقات بهترین عملکرد را دارند. کمپین‌های برنامه واقعاً فرایند تبلیغات را برای شما ساده می‌کند و تبلیغ برنامه‌های شما را در بزرگ‌ترین ویژگی‌های گوگل از جمله جستجو، Google Play، YouTube، Discover در جستجوی گوگل و شبکه نمایش گوگل آسان می‌کند.

بهترین بخش در مورد گوگل ادز این است که شما این آزادی را دارید که آزمایش کنید و ازطریق آزمون و خطا بهترین گزینه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. بسته به نوع توجهی که کسب‌وکار می‌خواهد جلب کند، بودجه کسب‌وکار و محصولات/خدماتی که ارائه می‌دهد هر یک از این تغییرات تبلیغاتی فهرست‌شده می‌تواند به کسب‌وکار‌ها کمک کند تا به اهداف خود برسند.

برای تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ چه کاری باید انجام دهیم؟

آنچه شما نیاز دارید دو مورد بسیار مهم است: داشتن آگاهی لازم از پرسونای مخاطب خود و همچنین استراتژی و مدیریت صحیح دیجیتال مارکتینگ.

این دو مورد بسیار مهم و ضروری می‌باشند تا شما را به موفقیت‌هایی که می‌خواهید برساند. متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای آژانس دیجیتال مارکتینگ فیبی لند با شما همراه هستند تا با ارائه مشاوره و آموزش‌هایی در زمینه استفاده از سرویس گوگل ادوردز و مشاوره در زمینه اجرای تبلیغات برای کسب و کارتان، شما را همراهی نمایند تا به نتایج درستی از هزینه‌ها و تبلیغات خود برسید.

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هزینه تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ

متوسط قیمت تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ یا همان هزینه تبلیغات گوگل ادوردز یا همان ورودی گوگل برای هر کلیک (CPC) در گوگل ادز تا 2 دلار برای شبکه جستجوی گوگل و کمتر از 1 دلار برای شبکه نمایش گوگل است. معمولاً شرکت های کوچک تا متوسط 9000 تا 10،000 دلار در ماه در گوگل ادز هزینه می کنند که شامل هزینه های اضافی مانند نرم افزار نمی شود.

چگونه تبلیغات در گوگل را انجام دهید؟

انجام تبلیغات با هزینه‌هایی همراه است و انتظار می‌رود که این تبلیغات بتواند مخاطبان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. لازمه این امر داشتن دانشی از نحوه تبلیغات، زمان آن و نحوه آن می‌باشد. تبلیغات گوگل نیز به همین‌گونه است.

این تبلیغات باید توسط متخصصین انجام شود تا نتایج به خوبی قابل تشخیص و تحلیل باشد تا مسیر تبلیغات بعدی را روشن کند. در همین راستا آژانس دیجیتال مارکتینگ فیبی لند با تیمی جوان و خلاق از متخصصان و کارشناسان آگاه به دانش روز با شما همراه می‌شوند تا بتوانید بهترین نتایج را از تبلیغ گوگل به دست آورید.

شما می‌توانید از طریق وبسایت fibiland.com با این مجموعه آشنا شوید و جهت اطلاعات بیشتر از چگونگی تبلیغ گوگل با کارشناسان و متخصصان این تیم تماس بگیرید و کسب و کار خود را برای برداشتن قدم‌های بزرگ در عرصه آنلاین آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *