آموزش

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه چیزهایی میشود؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه چیزهایی میشود ؟ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری‌های دیجیتال از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، وبسایت و به وسیله تلفن همراه، کامپیوتر یا هر وسیله و ابزار دیجیتالی دیگر است ما در این مقاله به خدمات دیجیتال مارکتینگ میپردازیم

بیشتر بدانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند تا از طریق روش های نوین به مخاطبان بزرگتری دست پیدا کرده و مشتریان بالقوه را جذب کنید. علاوه بر این خدمات دیجیتال مارکتینگ اغلب مقرون به صرفه تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان میدهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه گیری و انطور که مناسب میدانید حرکت کنید.

چند مزیت عمده وجود دارد:

  1. شما میتوانید تلاش های خود را فقط روی مشتریانی احتمالی برای خرید محصولات یا خدمات خود متمرکز کنید.
  2. مقرون به صرفه تر از بازاریابی درونگرا و خارجی است.
  3. بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان میکند و به شما امکان رقابت با برند های بزرگتر را میدهد.
  4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  5. تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال اسان تر است.
  6. دیجیتال مارکتینگ میتواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود ببخشد.
  7. شما میتوانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه چیزهایی میشود؟

مواردی که در ادامه نام می‌بریم خدمات دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آیند و انتظار می‌رود که یک بازاریاب آنلاین بر آن‌ها تسلط داشته باشد:

  • طراحی وب سایت و سئو
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی سوشال‌ها یا شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • خدمات مرتبط با تبلیغات آنلاین
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • بازاریابی اینفلوئنسر (Influencer Marketing)
  • مشاوره کسب و کارها
  • عکاسی و ساخت تیزر های تبلیغاتی
  • تولید محتوای اصولی
  • بازاریابی با استفاده از همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

در ادامه این مقاله به شرح و توضیح بعضی از این خدمات دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید:10 دلیل نیاز به استراژدی بازاریابی دیجیتال

طراحی وب سایت

داشتن یک وب سایت یکی از اولین قدم های ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ است و برای گسترش و توسعه کسب و کارها امری بسیار حیاتی محسوب می شود. برای توسعه کسب و کار و افزایش اعتبار باید وب سایتی داشته باشید که از نظر طراحی ظاهری براساس نیاز و راحتی کاربران طراحی شده باشد و از نظر فنی نیز بتواند پاسخگوی نیازهای شما و کاربرانتان باشد. بسیاری از شرکت دیجیتال مارکتینگ درسایر نقاط ایران این خدمت را به طور اختصاصی انجام می دهند

سئو

سئو یکی از مسائل مهم و اساسی بعد از طراحی وب سایت است. چنانچه نمیدانید سئو چیست و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این باره دارید پیشنهاد میکنیم مقاله مربوط به معرفی سئو را مطالعه بفرمایید. در واقع بعد از طراحی وب سایت شما نیاز به دیده شدن در نتایج دارید. اگر وب سایت با بهترین امکانات و ظاهر ممکن طراحی کنید اما در نتایج سرچ کاربران نمایش داده نشوید، هیچ بهره ایی نخواهید برد و نمی توانید از این بستر استفاده کنید.

تولید محتوا

تولید انواع محتوا اعم از متنی، محتوا ویدئویی، تصویری و … یکی از مهم ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ می باشد که نیاز به دانش و تخصص به روز دارد. برای جذب مخاطب هدفمند و نگهداری آنها ابتدا نیاز به تشخیص صحیح پرسونای مخاطب دارید. تولید محتوایی مناسب و جذاب می تواند مانند یک ویروس در دنیای دیجیتال عمل کند و به سرعت بین میلیون ها کاربر فعال پخش شود. ضمن اینکه باید به درستی نوع خدمات و یا محصولات شما با ایده های محتوایی جذاب به کاربرانتان معرفی شود.

عکاسی و ساخت تیزر

شرکت دیجیتال مارکتینگ تمام خدمات عکاسی از محصولات و ساخت تیزرهای محصولی و تبلیغاتی را به طور اختصاصی و با بهره گیری از نیروهایی با تجربه و متخصص انجام می دهد. در کسب و کارهای مجازی ارائه تصویر مناسب و نمایش محصولات به بهترین شکل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه بر خلاف کسب و کارهای سنتی مشتری قادر به دیدن محصول از نزدیک و لمس کردن آن نیست.

بازاریابی سوشال‌ها یا شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا SMM چیست؟ SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است، یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

Digital marketing concept with online advertising and media symbols flat

بازاریابی اینفلوئنسر (Influencer Marketing)


یکی دیگر از خدمات دیجیتال مارکتینگ بازاریابی اینفلوئنسراست به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل ایشان به مشتری از طریق نظرات او، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تاثیرگذار می‌گویند. در واقع در این فرآیند آن پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می‌شود.

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ (Viral Marketing)، زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی یک کسب و کار این باشد که مخاطبان خود را تشویق به انتقال پیام بازاریابی خود کند. این روش، شباهت بسیاری با منتشر شدن ویروس در محیط اطراف دارد و دقیقاً به همین دلیل است که نام ویروسی یا وایرال بر روی آن گذاشته شده است.

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود. اگر مجموعه‌ی فعالیت‌های شما به شکلی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشید، بازاریابی شما از جنس درونگرا [یا جاذبه‌ای] است

مشاوره کسب و کارها

یکی دیگر از خدمات دیجیتال مارکتینگ مشاوره کسب و کار است اگر می خواهید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید، یک مشاور کسب و کار می تواند در فروش بیشتر کمکتان کنند . آنها در برنامه ریزی، اجرا و آموزش تخصص دارند و می توانند به شما در افزایش فروش و درآمد، بهبود عملکرد کارکنان و حتی ایجاد تغییرات سازمانی مانند استخدام یا اخراج کمک کنند. با بهبود خدمات خود، می توانید رضایت مشتری و روحیه تیم خود را افزایش دهید. به من اعتماد کنید، داشتن یک مشاور تجاری در کنار شما می تواند همه چیز را تغییر دهد!

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند

فیبی لند به عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ، میتواندهمه خدمات دیجیتال مارکتینگ بالا را پوشش دهد و تمام هدف خود را بر روی یک سوال متمرکز میکند : چگونه میتوانیم کسب و کارتان را رشد دهیم ؟ تمرکز و تلاش ما در جهت رشد برند شما تضمین میکند که رویایی که در ذهن برای کسب و کار خود میپرورانید با بهره مندی از تیم مجرب فیبی لند محقق شود. ایده از شما، پرورش و محقق کردن آن با ما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *