آموزش

10 ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو

ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو، در تحقیق کلمات کلیدی، بک لینک سازی، تحلیل رقبا و بهینه کردن محتوا و سئو تکنیکال سایت به ما کمک می‌کنند.ما در این مقاله به 10ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو میپردازیم

 سئو چیست؟

کلمه SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی “بهینه سازی برای موتورهای جستجو “
بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌ درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو ( به خصوص گوگل ) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند

مزایای استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو

  • باعث افزایش کیفیت ترافیک هدف می شود
  • بیشترین احتمال نرخ تبدیل در سئو وجود دارد
  • سئو میزان فروش و سرنخ های فروش را افزایش خواهد داد
  • سئو هیچ هزینه تبلیغاتی را در بر نمی گیرد
  • سئو اعتماد و اعتبار ایجاد می کند
  • SEO یک استراتژی بلند مدت است
  • اطلاعات مشتراین شما را بیشتر می کند

ابزار سئو چیست؟

در واقع ابزار سئو (SEO)، سایت‌ها یا برنامه هایی هستند که بتوان از طریق آنها سایت را به لحاظ رعایت تمام جوانب و زوایای مختلف، آنالیز و بررسی نمود. اکثر ابزار سئو می‌تواند هزینه‌ای را در بر داشته باشد. نکته قابل توجه در استفاده از ابزار سئو این است که، ابزارهای رایگان سئو در برخی کاربردها می‌توانند حرفه‌ای عمل کنند و نقاط ضعف و قوت رقبای شما را به شما، نشان دهد. استفاده از انواع ابزار سئو به طور حتم می‌تواند در افزایش میزان کسب و کار، سرمایه و ثروت شما بسیار تاثیرگذار باشد و کمک شایانی به کسب و کار شما کند.

چرا باید از ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو استفاده کنیم؟

هر ابزار سئو کاربرد متفاوتی دارد. برخی از در یافتن کلمات کلیدی، برخی دیگر در تعیین استراتژی لینکسازی خارجی و برخی دیگر در پیدا کردن مشکلات سایت شما کمک می کند. ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا، به دست آوردن اطلاعات دقیق و همینطور داشتن آمار و گزارش دانست.

در کنار استفاده ازابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو باید یک تحلیل صحیح از کلمه کلیدی، لینک، لینک سازی، تبادل لینک، بک لینک و تولید محتوا که مورد پسند کاربران می‌باشند، داشته باشید تا به راحتی بتوانید رقبای خود را کنار زده و سایت خود را در رتبه‌های بالاتر جستجوی گوگل، قرار دهید.

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

انواع بخش های سئو

یک استراتژی جستجوی ارگانیک در موتورهای جستجو، به سه نوع سئو نیاز دارد: سئو در صفحه (on-page SEO) سئوی فنی یا تکنیکال (technical SEO) سئو خارج از صفحه (off-page SEO)

ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو

ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو

1. Website Grader، ارائه شده توسط HubSpot

اولین ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو تکنیکال، Website Grader است. این داشبورد رایگان از شما می‌خواهد دامنه اصلی (یا زیر دامنه) را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید و یک گزارش کامل از عملکرد آن دامنه را به شما برمی‌گرداند. کارت گزارشی که توسط وب سایت گریدر به شما داده می‌شود، وضعیت سایت را در چندین دسته به شما نشان می‌دهد، از جمله:

  • کارایی
  • موبایل
  • سئو
  • امنیت

این ابزار نه تنها داده‌های عملکرد را در دسته‌های بالا به شما می‌دهد، بلکه Website Grader همچنین گام‌های بعدی ساده‌ای را برای بهتر کردن سایت شما در صورت کسب امتیاز پایین در یک منطقه خاص ارائه می‌کند. این ابزار رایگان برای همه افرادی که به دنبال ارتقای عملکرد سایت خود هستند ضروری است.

2. ابزار گوگل وبمستر

Google Webmaster Tools (GWT) یکی دیگر از بهترین ابزار سئو تکنیکال است که معمولا افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. این ابزار دارای تعداد زیادی ویژگی عالی برای استفاده در هنگام اجرای سئو تکنیکال است. مسلماً مفیدترین ویژگی این است که می‌تواند خطاهای 404 یا صفحاتی را در وبسایت شما که به بازدیدکنندگان وب سایت نشان داده نمی‌شوند، مشخص کند. از آنجایی که مشکلی مانند این می‌تواند به شدت عملکرد بازاریابی وبسایت شما را مختل کند، مهم است که این خطاها را پیدا کنید و صفحات با خطای 404 را به صفحه‌های صحیح و بدون مشکل، ریدایرکت کنید.

علاوه بر این، Google Webmaster Tools به شما امکان می‌دهد فایل Robots.txt خود را بررسی کنید (فایلی در وب‌سایت شما که از فهرست کردن صفحات خاصی در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند) تا مطمئن شوید هیچ یک از صفحات مهم در موتورهای جستجو مسدود نمی‌شوند.

همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ببینید آیا نقشه سایت شما از وبسایت شما بدون خطا است یا خیر. این مهم است، زیرا نقشه سایتی که مملو از خطا است می‌تواند تجربه کاربری ناخوشایندی را برای بازدیدکنندگان وبسایت ایجاد کند. در میان چیزهای دیگر، همچنین به شما امکان می‌دهد عناوین و توضیحات صفحات تکراری را انتخاب کنید تا بتوانید به وبسایت بروید و آنها را اصلاح کنید تا از جریمه‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو در امان بمانید.

بیشتر بدانید:50ابزار دیجیتال مارکتینگ

3. ابزار گوگل سرچ کنسول

کنسول جستجوی گوگل، Google Search Console یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به بازاریابان، توسعه دهندگان وب یا مدیران وبسایت اجازه می‌دهد تا حضور خود را در نتایج جستجوی گوگل به راحتی کنترل کنند.

کنسول جستجوی گوگل ابزارها و گزارش هایی را ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند تا برخی از رایج‌ترین مسائل فنی سئو را تشخیص دهند. می‌توانید از کنسول برای تأیید اینکه خزنده‌های وب گوگل می‌توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که صفحات جدید در زمانی که انتظار می‌رود ایندکس می‌شوند، و هنگامی که گوگل مشکلات فهرست‌سازی یا هرزنامه را در وب‌سایت شما تشخیص می‌دهد، هشدار دریافت می‌کنید. خارج از ویژگی‌های فنی سئو، این کنسول یکی از بهترین ابزار سئو تکنیکال است زیرا به بازاریابان اجازه می‌دهد تا کل نمایه بک لینک وب سایت خود را بررسی کنند و تمام موقعیت‌های رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را در SERPها دنبال کنند.

4.ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو semrush

SEMrush یکی از قابل اعتمادترین و قدرتمندترینابزار دیجیتال مارکتینگ در سئواست. این پلتفرم قابلیت‌های فنی ممیزی SEO خود را از طریق یک ابزار ممیزی سایت ارائه می‌کند که بیش از 130 مشکل فنی و سئو داخلی را تشخیص می‌دهد.

درست مانند SEOmator و سایر ابزارهایی که در این لیست بهترین ابزار سئو تکنیکال وجود دارند، SEMrush در هنگام اجرای ممیزی وب سایت، طیف کاملی از مشکلات در عملکرد فنی SEO را پوشش می‌دهد. تفاوت اصلی بین SEMrush و ابزارهای دیگر در قابلیت داشبورد و گزارش‌دهی آن‌ها نهفته است. SEMrush گزارش‌های موضوعی را ارائه می‌دهد، گزارش‌های سفارشی که کاربران می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند که مختص یکی از جنبه‌های سئو تکنیکال است. گزارش‌های سفارشی برای خزیدن، عملکرد سایت و سئوی خارجی وجود دارد. این ابزار همچنین به مهم‌ترین مسائل فنی مؤثر بر عملکرد اشاره می‌کند، که این امر باعث می‌شود بازاریابان دیجیتال اولویت‌بندی در بهینه‌سازی را راحت‌تر انجام دهند.

5.ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو Google Analytics

گوگل آنالیتیکس نیز یک ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو رایگان است که با تجزیه و تحلیل سایت، اطلاعات دقیقی از وضعیت آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی گزارش گوگل آنالیتیکس به راحتی می‌توانید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و کنترل کاملی بر بخش‌های مختلف آن داشته باشید. Google Analytics یکی از ابزارهای کاربردی گوگل محسوب که تمامی وب مسترها باید از آن در جهت بهبود و ارتقای سئو سایت خود استفاده کنند. ویژگی‌های کلیدی ابزار سئو گوگل آنالیتیکس شامل:

  • تحلیل رفتار و عملکرد بازدیدکنندگان
  • ارائه گزارش کامل از میزان بازدید روزانه سایت
  • نمایش لینک‌های مفیدی که موجب افزایش ترافیک سایت شده‌اند
  • نمایش مدت زمان حضور کاربران در سایت
  • نمایش مطالب پربازدید و موردعلاقه کاربران

ابزار گوگل آنالیتیکس به طور کلی بر تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و نرخ تبدیل (Conversion) آنها تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

6.ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو KWFinder

KWFinder یکی دیگر از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو برای جستجوی کلیدواژه است که نسخه رایگان آن به مدت 10 روز در دسترس قرار دارد و پس از آن باید اکانت پریمیوم خریداری کنید. همانطور که می‌دانید تحقیق کلمه کلیدی برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو و بهبود سئو وب سایت به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می‌شود. با استفاده از ابزار KWFinder به راحتی می‌توانید بهترین کلیدواژه‌ها را با میزان سرچ بالا و درجه سختی پایین را پیدا کنید. این ابزار به طور اختصاصی برای پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب طراحی شده است که از قابلیت‌های کاربردی آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جستجو بر اساس کلیدواژه (با وارد کردن کلیدواژه موردنظر خود می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنید)
  • پیشنهاد کلیدواژه‌های سوالی
  • نمایش تعداد دقیق سرچ کلیدواژه‌ها
  • ا جستجوی کلیدواژه‌هایی که رقبا با آنها رتبه کسب کرده‌اند

6.ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو Ubersuggest

Ubersuggest یکی دیگر از ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو است که برای کار با آن نیاز به خرید اشتراک و اکانت پریمیوم ندارید و می‌توانید به صورت رایگان از قابلیت‌های آن در جهت بهبود سئو وب سایت خود استفاده کنید. مهم‌ترین قابلیت این ابزار جستجوی کلمات کلیدی مناسب است که برای کار با آن تنها کافی است یک کلمه کلیدی و یا دامنه سایت خود را در Ubersuggest وارد نمایید. پس از آن اطلاعاتی کلیدی همچون میزان جستجوی کلمه کلیدی موردنظر، نمایش مشکلات مربوط به سئو، امتیازدهی به سئو سایت، پیشنهاد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، بررسی بک لینک‌ها و هر آنچه که برای بهبود سئو سایت به آن نیاز دارید را نمایش خواهد داد.

7.ابزار Ahrefs

Ahrefs بدون شک یکی از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو است که به شما کمک می‌کند تا صفحات مختلف سایت خود را به صورت حرفه‌ای آنالیز کنید. این ابزار بخش‌هایی از وب سایت که برای کسب رتبه بهتر از سوی موتورهای جستجو به ویرایش و بهبود نیاز دارند را به شما نشان می‌دهد. Ahrefs در واقع یک ابزار جامع و کامل جهت بررسی کیفیت سئو داخلی و خارجی وب سایت‌ها است که علاوه بر آن به تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا و پیدا کردن نقاط قوت آنان نیز می‌پردازد. مهم‌ترین قابلیت‌های Ahrefs شامل:

  • بررسی تعداد بک لینک‌های وب سایت (نمایش و جداسازی بک‌ لینک‌های مفید از بک‌ لینک‌های قدیمی و بی کاربرد)
  • جستجو و تحقیق کلمات کلیدی بر اساس میزان ترافیک (پیشنهاد کلیدواژه، نمایش میزان سرچ دقیق کلمات و نرخ کلیک کلیدواژه)
  • تحلیل فعالیت رقبا و ارائه گزارش روزانه (پیدا کردن کلیدواژه‌هایی که رقبا با استفاده از آنها رتبه کسب کرده‌اند، نمایش بک لینک‌های مفید و نمایش تبلیغات خریداری شده)
  • آنالیز محتوا (جستجو و نمایش برترین محتواها بر اساس کلیدواژه موردنظر)
  • بررسی رتبه وب سایت (نمایش نمودار رتبه و عملکرد سایت در بازه‌های زمانی مختلف به همراه تحلیل کامل)

مسلما استفاده از چنین ابزار کاملی برای بررسی وضعیت سئو وب سایت، رایگان و بدون هزینه نخواهد بود. اما برخی امکانات اولیه آن به صورت رایگان در دسترس قرار دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. با این حال اگر می‌خواهید سئو وب سایت خود را به صورت حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید و جایگاه مطلوبی در صفحه نتایج جستجوی کاربران بدست آورید، استفاده از این ابزار و صرف هزینه برای آن یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

8.ابزار Majestic SEO

Majestic SEO یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو است که دسترسی به آن رایگان بوده و سئو وب سایت شما را به طور کامل بررسی کرده و گزارش کاملی از آن در اختیارتان قرار می‌دهد. تمرکز اصلی این ابزار رایگان سئو بر لینک سازی و بررسی کیفیت لینک‌های داخلی و خارجی سایت است که به بهبود SEO سایت کمک بسیاری خواهد کرد. مهم‌ترین قابلیت‌های Majestic SEO شامل بررسی انکرتکست‌ها، لینک‌های فالو و نوفالو، ابزار ساخت بک لینک، تعداد لینک‌های دامنه و ارائه لیست بیشترین صفحات لینک شده است. بنابراین با استفاده از این ابزار می‌توانید کیفیت لینک‌های وب سایت خود را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید و لینک‌های مخرب را نیز حذف نمایید.

9.ماز (MOZ)

نهمین ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو ماز است. ماز مجموعه‌ای از خدمات رایگان و غیررایگان برای سئو و تحلیل رقبا است. با ابزارهای رایگان ماز می‌توانید برخی کارها مثل تحقیق کلیدواژه، بررسی بک‌لینک‌ها و … انجام دهید. خدمات اصلی و قدرتمند ماز در حالت غیررایگان (MOZ Pro) ارائه می‌شود. 

  • آدرس: moz.com
  • هزینه: بعضی خدمات رایگان هستند و سرویس Pro از ۹۹ دلار ماهانه شروع می‌شود.

10. GTmetrix

ابزار GTmetrix یک ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد و گزارش است که به شما در مورد مسائل تکنیکال در وبسایت شما هشدار می‌دهد که ممکن است بر سرعت سایت و تجربه کاربر تأثیر بگذارد. گوگل به طور فزاینده‌ای بر تجربه کاربر به عنوان یک عامل رتبه بندی تمرکز می‌کند و نشان داده شده است که بهبود عواملی مانند زمان بارگذاری صفحه می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما داشته باشد.

GTmetrix داده‌های عملکرد را از وب‌سایت شما جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را با استفاده از قوانین مشابه Google PageSpeed ​​Insights تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس به شما یک امتیاز عملکرد و یک رتبه‌بندی نمایه شده نسبت به سایر کاربران در پلتفرم می‌دهد. شما می‌توانید به طور عینی سرعت صفحه خود را اندازه گیری کنید و ببینید که چگونه با وبسایت‌های دیگر رقابت می‌کنید. مرحله بعدی بهینه سازی است. GTmetrix به شما کمک می‌کند نحوه اتصال زمان بارگذاری صفحه به اندازه کل صفحه و تعداد کل درخواست‌ها را تجسم کنید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای بهبود تجربه کاربر برای بازدیدکنندگان خود و صعود در SERP ها اجرا کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند ارائه دهنده خدمات سئو

فیبی لند به عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ،با بهره گیری از تمام ابزار دیجیتال مارکتینگ در سئو تمام هدف خود را بر روی یک سوال متمرکز میکند : چگونه میتوانیم کسب و کارتان را رشد دهیم ؟ تمرکز و تلاش ما در جهت رشد برند شما تضمین میکند که رویایی که در ذهن برای کسب و کار خود میپرورانید با بهره مندی از تیم مجرب فیبی لند محقق شود. ایده از شما، پرورش و محقق کردن آن با ما…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *