آموزش

13 نوع بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی آنلاین نیز میگویند ، به تمام تلاش های بازاریابی در اینترنت انجام میشود اشاره دارد. کسب و کار ها از بستر های دیجیتالی مانند موتور های جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و سایر وبسایت ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده میکنند. این شامل ارتباط از طریق پیام های متنی و پیام های چند رسانه ای هم میشود.

با توجه به این که امروزه اینترنت در دسترس همگان است اگر به شما بگوییم تعداد افرادی که هر روزه آنلاین میشوند همچنان در حال افزایش است ، نباید تعجب کنید!

بازاریابی آنلاین همیشه برای برقراری ارتباط در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز این بدان معناست که شما باید مخاطبان خود را جایی ملاقات کنید که اکثر مواقع در آنجا هستند: اینترنت.

انواع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو (Seo)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین
  4. پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  5. بازاریابی وابسته در بازاریابی آنلاین
  6. تبلیغات بومی در بازاریابی آنلاین
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط عمومی آنلاین
  10. بازاریابی درونگرا
  11. محتوای حمایت شده
  12. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) در بازاریابی آنلاین
  13. بازاریابی پیام فوری

بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)

سئو در بازاریابی آنلاین

یکی از انواع بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ ، بهینه سازی SEO است ؛ این فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای “رتبه” بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب سایت شما است. کانال هایی که از سئو سود می برند شامل وب‌سایت ها، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.

راه های مختلفی برای نزدیک شدن به سئو وجود دارد تا ترافیک واجد شرایطی برای وب سایت خود ایجاد کنید که شامل:

1 – سئوی درون صفحه:

این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که “در صفحه” وجود دارد هنگام مشاهده یک وب سایت تمرکز می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و هدف (یا معنی) آنها می توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که این سؤالات ایجاد را می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.

2 – سئوی خارج از صفحه:

این نوع سئو بر روی تمام فعالیت هایی تمرکز می کند که هنگام بهینه سازی وب سایت شما “خارج از صفحه” انجام می شود. ممکن است بپرسید: “چه فعالیتی که در وب سایت شخصی من نیست می تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟”

پاسخ لینک های ورودی است که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند. تعداد ناشرانی که به شما پیوند می‌دهند، و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه‌تان تأثیر می‌گذارد. با ایجاد شبکه با ناشران دیگر، نوشتن پست های مهمان در این وب سایت ها (و پیوند دادن به وب سایت خود)، و جلب توجه خارجی، می توانید بک لینک های مورد نیاز برای ارتقای وب سایت خود را در تمام SERP های مناسب به دست به دست آورید.

3 – سئوی فنی:

 این نوع سئو بر روی باطن وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویر، داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی اّشکال سئوی فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند. یک فاکتور مهم رتبه‌بندی در چشم موتورهای جستجو مانند گوگل همین است.

سئو چیست و چه کارایی دارد ؟

اگر میخواهید بیشتر راجب سئو بدانید ، روی لینک بالا کلیک کنید .

بازار یابی محتوا

در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ ، ما مفهومی به نام بازاریابی محتوا داریم ؛ این اصطلاح به ایجاد و ارتقای دارایی های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، تولید سرنخ و مشتریان اشاره دارد.

مواردی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:

1 -پست های وبلاگ:

نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ به شما کمک می کند تخصص صنعت خود را نشان دهید و ترافیک جستجوی ارگانیک را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ برای تیم فروش خود می دهد.

2- کتاب های الکترونیکی و وایت پیپر ها:

کتاب‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید و محتوای طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کنند. همچنین به شما امکان می دهد برای اطلاعات تماس خواننده ، محتوا را مبادله کنید ؛ برای شرکت خود سرنخ ایجاد کنید و مردم را به سمت خرید حرکت دهید.

3- اینفوگرافیک:

گاهی اوقات، خوانندگان از شما می خواهند که نشان دهید، نه اینکه بگویید. اینفوگرافیک شکلی از محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند تا مفهومی را که می خواهید برای یادگیری بهتر به آن ها برسانید ، تجسم کنند.

4- محتوای صوتی یا تصویری:

تلویزیون و رادیو کانال های محبوبی برای بازاریابی دیجیتال هستند. ایجاد محتوایی که می تواند به صورت آنلاین به صورت ویدئو به اشتراک گذاشته شود یا توسط شنوندگان در رادیو شنیده شود، می تواند مخاطبان بالقوه شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

بازاریابی محتوا در بازاریابی آنلاین

بازاریابی رسانه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

این روش برند و محتوای شما را در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کند تا آگاهی از برند و ترافیک را افزایش دهد و برای کار شما سرنخ ایجاد کند.

مواردی که میتوانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • پینترست
  • ‌اسنپچت

بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم های رسانه ای اجتماعی برای ایجاد یک کمپین ویروسی استفاده می کنند. شراکت با یک تولید کننده محتوای محبوب یا شرکت در روندی که با مخاطبان گسترده ای طنین انداز می شود، یک استراتژی بازاریابی ویروسی است. هدف این است که چیزی قابل اشتراک بسازیم به این امید که به طور ارگانیک در یک بستر رسانه اجتماعی پخش شود.

اگر میخواهید بیشتر راجب دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین بدانید ، کلیک کنید

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

با پرداخت پول به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بشود ، ترافیک به وب سایت شما هدایت می شود. یکی از رایج‌ترین انواع  PPC، تبلیغات گوگل است که به شما امکان می‌دهد برای اسلات‌های برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی Google با کلیک بر روی هر پیوندی که قرار می‌دهید، هزینه آن را پرداخت کنید.

موارد دیگری که می توانید در آنها از PPC استفاده کنید عبارتند از:

تبلیغات پولی در فیسبوک:

اینجا، کاربران می توانند برای سفارشی کردن یک ویدیو، پست تصویر یا نمایش اسلاید، که فیس بوک در فیدهای خبری افرادی که با مخاطبان کسب و کار شما مطابقت دارند، منتشر می کند، هزینه پرداخت کنند.

کمپین های تبلیغاتی توییتر:

در اینجا، کاربران می‌توانند برای قرار دادن یک سری پست یا نشان نمایه در فیدهای خبری یک مخاطب خاص، پولی بپردازند که همگی برای دستیابی به یک هدف خاص برای تجارت شما اختصاص داده شده است. این هدف می تواند ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان بیشتر توییتر، مشارکت توییت یا حتی دانلود اپلیکیشن باشد.

پیام های حمایت شده در لینکدین:

در اینجا، کاربران می‌توانند برای ارسال مستقیم پیام‌ها به کاربران خاص لینکدین بر اساس صنعت و پیشینه‌شان، پول بپردازند.

بازاریابی وابسته در بازاریابی آنلاین

این یک نوع تبلیغ مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود کمیسیون دریافت میکنید.

کانال های بازاریابی وابسته عبارتند از:

میزبانی تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه YouTube

ارسال پیوندهای وابسته از حساب های رسانه های اجتماعی شما

این بخش از موج نسبتا جدید اینفلوئنسر مارکتینگ است.

ایجاد یک کمپین با استفاده از اینفلوئنسرها می تواند شکل بسیار موثری از بازاریابی وابسته باشد. پیدا کردن تولیدکنندگان محتوای مناسب می تواند کمپین دیجیتالی شما را به سطح بالاتری برساند.

ده دلیل نیاز به استراژدی بازاریابی دیجیتال در کسب و کار های آنلاین

تبلیغات بومی در بازاریابی آنلاین

تبلیغات بومی در بازاریابی آنلاین به تبلیغاتی گفته میشود که عمدتا مبتنی بر محتوا هستند و در یک پلتفرم در کنار محتوای غیر پولی دیگر نمایش داده می‌شوند. پست های حمایت شده توسط BuzzFeed مثال خوبی هستند، اما بسیاری از مردم همچنین تبلیغات رسانه های اجتماعی را “بومی” می دانند به عنوان مثال: تبلیغات فیسبوک یا اینستاگرام.

اتوماسیون بازاریابی آنلاین

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که عملیات اصلی بازاریابی شما را خودکار می کند. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری را که به صورت دستی انجام میدهند، خودکار کنند. مانند:

خبرنامه های ایمیل: اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی دهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید ؛ همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا لیست مخاطبین خود را در صورت نیاز کوچک و گسترش دهید تا خبرنامه‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌خواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.

زمان‌بندی پست رسانه‌های اجتماعی: اگر می‌خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی افزایش دهید، باید مرتب محتوا پست کنید. این شرایط ممکن است باعث کند شدن روند پست گذاری شود. ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی محتوای شما را برای شما به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌کنند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.

گردش کار پیشرو: تولید سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتریان می تواند یک فرآیند طولانی باشد. شما می توانید این فرآیند را با ارسال ایمیل ها و محتوای خاص سرنخ ها، زمانی که با معیارهای خاصی مطابقت دارند، خودکار کنید.ردیابی و گزارش کمپین: کمپین های بازاریابی می تواند شامل تعداد زیادی از افراد مختلف، ایمیل ها، محتوا، صفحات وب، تماس های تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می‌کنید بر اساس کمپینی که ارائه می‌کند ، مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این اجزا در طول زمان پیگیری کنید.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ ، ما مفهومی به نام بازاریابی ایمیلی داریم ؛ شرکت های بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها ، رویدادها و همچنین هدایت افراد به سمت وب سایت کسب و کار استفاده می‌شود.

انواع ایمیل هایی که ممکن است در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه های اشتراک وبلاگ
  • ایمیل های پیگیری به بازدیدکنندگان وب سایتی که چیزی را دانلود کرده‌اند
  • ایمیل های خوش آمد گویی به مشتری
  • تبلیغات تعطیلات برای اعضای وفادار
  • نکات با ایمیل های سری مشابه برای پرورش مشتری

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین در بازاریابی آنلاین عملی برای تامین امنیت پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال ، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا در بازاریابی آنلاین است. این بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است اما در فضای آنلاین. کانال هایی که می توانید برای به حداکثر رساندن تلاش های روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:

ارتباط با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی:

 به عنوان مثال، گفتگو با خبرنگاران در توییتر، راهی عالی برای ایجاد ارتباط با مطبوعات است که فرصت های رسانه ای کسب شده برای شرکت شما ایجاد می کند.

برسی آنلاین شرکت شما:

وقتی شخصی شرکت شما را به صورت آنلاین بررسی می کند، چه آن بررسی خوب یا بد ، ممکن است این در ذهن شما بیاید که به انداز کافی خوب عمل نکرده اید. برعکس، بررسی‌های جذاب شرکت به شما کمک می‌کند برند خود را انسانی کنید و پیام‌های قدرتمندی ارائه دهید که از شهرت شما محافظت می‌کند.

نظرات جذاب در وب‌سایت یا وبلاگ شخصی شما:

مشابه نحوه پاسخ گویی شما به برسی های شرکت خود ، پاسخ دادن به افرادی که محتوای شما را می خوانند بهترین راه برای ایجاد گفتگوی سازنده در صنعت شما است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند Fibiland توانایی چه کارهایی دارد ؟

اگر میخواهی بیشتر راجب fibiland بدونی ، لینک بالارو کلیک کن

بازاریابی آنلاین درونگرا

بازاریابی درونگرا در بازاریابی آنلاین به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را در هر مرحله از خرید جذب می کنید ، درگیر و خوشحال می کنید. شما می توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که در بالا ذکر شده است در طول یک استراتژی بازاریابی ورودی برای ایجاد تجربه ای برای مشتری استفاده کنید که به منفعت او کار می کند، نه علیه او. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:

  • وبلاگ نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
  • بازاریابی ویدئویی در مقابل تبلیغات تجاری
  • لیست مخاطبین ایمیل در مقابل هرزنامه ایمیل
بازاریابی درونگرا در بازاریابی آنلاین

محتوای حمایت شده

با محتوای حمایت‌شده در بازاریابی آنلاین، شما به‌عنوان یک برند ، به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به نوعی درباره برند یا خدمات شما بحث می‌کند.

یکی از انواع محبوب محتوای حمایت شده ، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این نوع محتوای حمایت ‌شده ، یک برند از یک برند تأثیرگذار دیگر در صنعت خود حمایت می‌کند تا پست‌ها یا ویدیوهای مرتبط با شرکت را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کند.

نوع دیگری از محتوای حمایت شده می تواند یک پست وبلاگ یا مقاله ای باشد که یک موضوع، خدمات یا نام تجاری را برجسته می کند.

بازاریابی موتور های جستجو (SEM) در بازاریابی آنلاین

هنگامی که یک سرنخ بالقوه در حال جستجوی محصول یا کسب و کار مرتبط با شماست، این یک فرصت عالی برای ارتقاء است. تبلیغات پولی و سئو دو استراتژی عالی برای ارتقای کسب و کار شما برای سرمایه گذاری بر روی آن سرنخ های آینده هستند. 

بازاریابی آنلاین موتورهای جستجو راه دیگری برای افزایش ترافیک وب سایت با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads و Google Ads . این تبلیغات پولی به‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار میگیرند و دید فوری را به شما می‌دهند.

بازاریابی پیام فوری

آخرین نوع از بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی پیام فوری است ؛ بازاریابی محصولات خود از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان راهی سریع برای دستیابی به سرنخ‌های بالقوه است ، حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را ارائه نکرده‌اند. این یک راه ساده است تا مخاطبان خود را از فروش های فلش ، محصولات جدید یا به روز رسانی سفارشات خود مطلع کنید.

 اگر مشتریان شما سؤالی دارند یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، این نیز راهی مناسب برای اتصال آنها به خدمات مشتری است. می توانید مستقیماً از طریق پیامک یا در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک یا واتسّپ پیام ها را به تلفن همراه ارسال کنید.

بازاریابی آنلاین با شبکه های اجتماعی

با ظهور گوشی‌های هوشمند، نرم‌افزارها و ابزارهای زیادی توسعه یافته‌اند که بیشتر آنها ارتباط افراد را با یکدیگر آسان‌تر می‌کنند. برنامه های پیام رسانی رایگانی وجود دارد که به کاربران امکان می دهد مکالمات صوتی و تصویری داشته باشند و همچنین تصاویر را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و کاربران حساب‌هایی برای تبادل اطلاعات با یکدیگر ایجاد می‌کنند. امروزه به جرات می توان گفت که تقریباً همه افراد گوشی هوشمند دارند و از هر پنج نفر تنها یک نفر از آن استفاده نمی کند. این امر منجر به افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی شده است. در نتیجه، بسیاری از کسب‌وکارهای جدید در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ظهور کرده‌اند که معمولاً به آنها استارت‌آپ می‌گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *