آموزش

همه چیز راجب طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

اگر به دنبال ساخت یک وب سایت بدون نیاز به کدنویسی هستید، احتمالاً طراحی سایت با وردپرس CMS برای شما خواهد بود. این محبوب ترین پلت فرم در نوع خود در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا وردپرس جایگاه خود را در صدر کسب کرده است.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از وردپرس انعطاف پذیری طراحی آن است. برای ساختن یک وب سایت زیبا با این پلتفرم نیازی نیست که یک برنامه نویس باشید. اما این همه چیز نیست – استفاده از وردپرس مزایای زیادی نسبت به سایر سازندگان وب سایت دارد. بیایید اکنون به برخی از آنها بپردازیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس (wordpress)یک سیستم مدیریت ابزار فوق العاده است که هر کسی می تواند از آن برای ایجاد یک وب سایت به صورت رایگان استفاده کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وردپرس را روی سرور میزبان خود نصب کنید، قالبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد و شروع به ویرایش صفحات و پست های وب سایت خود کنید.

نکته جالب در مورد طراحی سایت با وردپرس این است که از نظر ویژگی هایش هم ساده و هم جامع است. به همین دلیل جای تعجب نیست که تقریباً یک سوم وب سایت ها در سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند. این یک پلت فرم قابل اعتماد است که می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت خیره کننده بدون نیاز به صرف یک سکه کمک کند.

بیشتر بدانید:طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی – شروع یک موفقیت جدید

تاریخچه وردپرس

در سال 2003، مایک لیتل و مت مولنوگ سر خود را کنار هم گذاشتند تا پلتفرم وبلاگ نویسی بهتری ایجاد کنند. آنها چیزی می خواستند که قوی تر و آسان تر از آنچه در حال حاضر در دسترس بود توسعه یابد. و اینگونه بود که وردپرس متولد شد.

در ابتدا، وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی طراحی شد، اما به سرعت به یک سیستم مدیریت محتوای کامل (CMS) تبدیل شد که می تواند انواع وب سایت ها را مدیریت کند. به لطف کار سخت مایک و مت، وردپرس به پلتفرمی برای وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت تبدیل شده است. استفاده از آن آسان، قابل تنظیم و مملو از ویژگی هایی است که ساخت و مدیریت وب سایت شما را آسان می کند.

با وردپرس چه سایت هایی ساخته میشود؟

در اینجا فقط چند نمونه از انواع وب‌سایت هایی که می توانید با وردپرس بسازید را آورد‌ه‌ایم:

  1.  وب‌سایت شخصی
  2.  فروشگاه آنلاین
  3. سایت شرکت‌ها و معرفی کسب و کار
  4. سایت آموزش آنلاین
  5.  وبلاگ شخصی
  6. سایت خبری
  7. سایت برای یک رویداد و فروش بلیت
  8. سایت انجمن
  9. وب‌سایت‌های کاریابی
  10. سایت نمونه کار و رزومه
  11.  سایت پادکست

مزایای طراحی سایت با وردپرس

سرعت بالا در اجرا و پیاده سازی

وقتی صحبت از طراحی سایت با وردپرس می شود، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود سرعت است. و اینجاست که وردپرس واقعا می درخشد. این پلت فرم ایده آل برای مشاغلی است که به دنبال ایجاد سر و صدا در دنیای آنلاین به سرعت و کارآمد هستند. با وردپرس می‌توانید یک وب‌سایت کاملاً کاربردی فقط در یک روز ایجاد کنید، البته به شرطی که محتوا و تصاویر مناسب داشته باشید.

شایان ذکر است که در گذشته، مشاغل سنتی در مقیاس بسیار بزرگتری فعالیت می کردند. آنها بر سرمایه گذاری، تولید، اجرا و خدمات پس از فروش تمرکز کردند. برای مثال کارخانه ذوب فولاد را در نظر بگیرید. این یک مجتمع صنعتی با عملیات و فرآیندهای کاملاً متفاوت نسبت به تجارتی است که صرفاً در فضای مجازی فعالیت می کند. اما با استفاده از وردپرس، حتی مشاغل سنتی نیز می توانند از حضور آنلاین قدرتمندی بهره مند شوند که به آنها کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و به اهداف خود دست یابند.

هزینه پایین وردپرس

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد استفاده از طراحی سایت با وردپرس این است که هزینه های نگهداری پایینی دارد. این به این دلیل است که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات پس از فروش، ارائه دهندگان میزبانی وردپرس اروپایی، و جامعه بزرگی از افرادی که با این پلت فرم در سراسر جهان آشنا هستند، وجود دارد. بنابراین، می توانید مطمئن باشید که هر مشکلی که ممکن است در طول توسعه یا نگهداری وب سایت خود با آن مواجه شوید، به راحتی قابل حل است.

خدمات تعمیر و نگهداری می تواند شامل طیف وسیعی از موارد مانند امکانات، پشتیبانی، بهینه سازی سرعت، بررسی خطا، به روز رسانی نرم افزار و موارد دیگر باشد. با وردپرس، می‌توانید مطمئن شوید که وب‌سایت شما همیشه بدون نیاز به صرف هزینه‌های گزافی برای تعمیر و نگهداری، بدون مشکل کار می‌کند. بنابراین، چه صاحب یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید، وردپرس یک انتخاب عالی برای ایجاد و نگهداری وب سایت شما است.

امنیت وب سایت

 هنگامی که اسم طراحی سایت با وردپرس به میان می‌آید، بسیاری معتقد هستند که امنیت سایت کم‌تر خواهد شد، زیرا  همه افراد از کدهای متن باز (Open Source) اطلاع دارند.

این نظرات تا جایی منطقی است. کدی که اشکال داشته باشد و افرادی هم به آن دسترسی نداشته باشند، احتمالا باگ آن به این سرعت در نمی‌آید. اما نباید فراموش کرد که تعداد زیادی برنامه نویس و شرکت های متعدد بر روی ورد پرس کار فعالیت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها بخشی را در این کسب و کار پیش می‌برند، و روزانه برای تمام افزونه‌ها و قالب و هسته نرم افزاری‌، آپدیت‌های امنیتی می‌گذارند.

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟

همه گیر بودن آن

وردپرس بدلیل آنکه مدیریت محتوا آسانی دارد و کاربر به راحتی می توانید محتوا و نوشته ها و سایر کارهای خود را ویرایش کند، یک سیستم مدیریت محتوای معروفیست و برنامه نویسان در سراسر جهان و ایران تمایل به استفاده از ویردپس جهت طراحی سایت دارند.

سادگی و راحتی در استفاده

یکی از بهترین چیزها در مورد طراحی سایت با وردپرس، رابط کاربر پسند آن است که به آن کمک کرده است تا به انتخاب مطلوب طراحان وب در سراسر جهان تبدیل شود و دیگر پلتفرم های محبوب مانند جوملا و دروپال را شکست دهد. به علاوه، برای استفاده از آن نیازی به داشتن تخصص در زبان های برنامه نویسی پیچیده مانند PHP، HTML یا CSS ندارید. حتی اگر متخصص برنامه نویسی نیستید، باز هم می توانید با استفاده از وردپرس یک وب سایت خیره کننده ایجاد کنید.

شما می توانید از میان طیف گسترده ای از قالب های از پیش طراحی شده برای ایجاد وب سایت خود در وردپرس انتخاب کنید، یا اگر به دنبال طراحی سفارشی تر با ویژگی های منحصر به فرد هستید، همیشه می توانید از یک طراح وب حرفه ای کمک بگیرید. این بدان معنی است که شما نیازی به صرف زمان زیادی برای طراحی وب سایت ندارید و به شما این امکان را می دهد تا روی سایر جنبه های مهم تجارت خود تمرکز کنید. بنابراین، چه صاحب یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید، وردپرس یک انتخاب عالی برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای به راحتی است.

منبع باز

یکی از بزرگترین مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که یک نرم افزار منبع باز است، به این معنی که بسیار قابل تنظیم، تغییر و ارتقا است. به علاوه، این نرم افزار به طور مداوم در حال بهبود است، که تضمین می کند شما همیشه به آخرین و بهترین ویژگی ها دسترسی دارید.

با وردپرس به راحتی می توانید یک وب سایت منحصر به فرد طراحی کنید که از بقیه متمایز باشد. این یکی از مزایای اصلی طراحی سایت با وردپرس است، زیرا به شما امکان می دهد وب سایتی ایجاد کنید که کاملاً نشان دهنده برند شما باشد و نیازها و نیازهای خاص شما را برآورده کند. بنابراین، اگر به دنبال یک پلت فرم طراحی وب سایت انعطاف پذیر و قابل تنظیم هستید، به دنبال وردپرس نباشید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

وردپرس برای سئو و بهینه سازی سایت مناسب است. به راحتی با نصب پلاگین یواست سئو یا رنک مث، می توانید سایت خود را برای سئو بهینه سازی کنید و به راحتی سایر مطالب و کارهای انجام شده بر سایت را بهینه سازی کنید.

معایب طراحی سایت با وردپرس

۱. آسیب پذیری

WordPress یک پلتفرم منبع باز بوده و بسیاری عقیده دارند این موضوع می‌تواند امنیت آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. هم‌چنین برای سفارشی‌سازی نیز نیاز به بسیاری از افزونه‌ها و پلاگین‌ها است. 

هم‌چنین برخی از افراد سودجو ممکن است از منابع اطلاعاتی شما از این طریق استفاده کرده و آن را هک کنند. بنابراین انتخاب شرکت مناسبی که بتواند در برابر خدمات ارائه شده به شما تضمین دهد و گارانتی ارائه کند بسیار مهم است.

۳. هزینه‌ها

در حالی که خود وردپرس رایگان است، اما در نهایت هزینه‌هایی ایجاد می‌کند. وردپرس برای شخصی سازی به افزونه ها و پلاگین ها متکی است. در حالی که برخی از آن‌ها رایگان هستند، اما همیشه قابل اعتماد و ایمن نیستند.

اگر شما طراح سایت با وردپرس هستید، یا دانش های مربوطه را دارید، می‌توانید خودتان تنظیمات مورد نظر را انجام دهید. به طور کل اگر بخواهید یک طراحی سایت اختصاصی داشته باشید تنها با بخش‌های رایگان نمی‌توانید یک سایت حرفه‌ای طراحی کنید.

۲. نگه داری مداوم

یکی از نکات کلیدی که هنگام طراحی سایت با وردپرس باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از پلاگین‌های ضروری برای اطمینان از عملکرد روان پلتفرم مهم است. هرچه از افزونه های بیشتری استفاده کنید، احتمال اینکه با مشکلات سازگاری و مشکلات دیگر مواجه شوید، بیشتر می شود.

در حالی طراحی سایت با وردپرس می تواند کمی چالش برانگیز باشد، شایان ذکر است که این پلتفرم طیف گسترده ای از افزونه ها و ویژگی ها را برای کمک به شما در ایجاد یک سایت کاربردی و از نظر بصری جذاب ارائه می دهد. شما به راحتی می توانید پلاگین های خود را راه اندازی کنید و وب سایت خود را مطابق با نیازها و نیازهای خاص خود سفارشی کنید. بنابراین، چه در حال ساخت یک وبلاگ ساده یا یک سایت تجارت الکترونیکی پیچیده باشید، وردپرس همه چیزهایی را که برای شروع نیاز دارید را دارد.

سخن اخر

طراحی سایت با وردپرس یک راه فوق العاده برای ایجاد یک وب سایت است که هم کارآمد و هم از نظر بصری جذاب باشد. این پلتفرم روند ساخت وب سایت را سریع تر، آسان تر و با کیفیت بهتر می کند. می توانید از قالب های از پیش طراحی شده ارائه شده توسط وردپرس استفاده کنید یا با کمک یک طراح حرفه ای طرح دلخواه خود را ایجاد کنید. علاوه بر این، وردپرس یک پلت فرم منبع باز است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را مطابق میل خود با دقت سفارشی کنید.

علاوه بر این، طراحی سایت با وردپرس یکی از مقرون به صرفه ترین پلتفرم ها برای طراحی وب سایت است که به شما امکان می دهد هزینه های طراحی وب سایت خود را به حداقل برسانید. در نهایت، وردپرس شما را قادر می سازد تا به راحتی یک وب سایت حرفه ای و باکیفیت بسازید، حتی اگر حداقل دانش برنامه نویسی را دارید. بنابراین، چه در حال ساخت یک وب سایت برای استفاده شخصی یا تجاری باشید، طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب عالی برای ایجاد یک وب سایت درجه یک است که نیازها و نیازهای شما را برآورده می کند.

شرکت برنامه نویسی فیبی لند ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *