آموزش

مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ

مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ

مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ یک مدیر اجرایی ارشد می‌باشد که مسئول نظارت بر فعالیت‌های عملیاتی یک شرکت است. افراد در این نقش معمولاً به مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی (CEO) گزارش می‌دهند و به عنوان رهبر دوم برای کسب و کار عمل می‌کنند.

اگر شرکت مدیر ارشد عملیاتی داشته باشد، این فرد احتمالاً از جزئیات کسب و کار و صنعت آگاه است و اغلب مسئول اطمینان از عملکرد صحیح مدل عملیاتی شرکت می‌باشد.

مدیر ارشد عملیاتی باید بداند که چگونه عملکردهای کلیدی شرکت (از جمله محصول، امور مالی، بازاریابی، خدمات) با هم کار می‌کنند تا ضمن دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار، تجربه مثبتی را به مشتری ارائه دهند.

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

COO مخفف چیست؟

coo مخفف چیست؟ در پاسخ باید بگوییم مخفف Chief Operating Officer است که به مدیر عملیاتی گفته می شود. هیچ ceo یا مدیر عاملی نباید روی کارهای داخلی شرکت تمرکز کند و او باید تنها در تصمیم گیری های نهایی شرکت کند از همین رو هر مجموعه ای به یک مدیر داخلی یا coo نیاز دارد.

نقش مدیر ارشد عملیاتی در کسب و کار چیست؟

بسته به ترجیح CEO، مدیر ارشد عملیاتی اغلب امور داخلی شرکت را مدیریت می‌کند، در حالی که CEO به عنوان چهره عمومی شرکت عمل نموده و در نتیجه کلیه ارتباطات بیرونی را تحت نظر دارد.

به جای داشتن یک یا دو مجموعه مهارت، اکثر مدیران ارشد عملیاتی موفق دارای استعدادهای چندوجهی هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا با وظایف مختلف سازگار شوند و طیف وسیعی از مسائل را حل کنند.

در بسیاری از موارد، مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ به طور خاص برای تکمیل مجموعه مهارت‌های CEO فعلی انتخاب می‌شود. در یک موقعیت کارآفرینی، مدیر ارشد عملیاتی اغلب تجربه عملی بیشتری نسبت به مدیرعامل موسس دارد، که ممکن است مفهومی عالی ارائه کرده، اما فاقد دانش برای راه‌اندازی یک شرکت و مدیریت مراحل اولیه توسعه آن باشد.

در نتیجه، مدیران ارشد عملیاتی اغلب استراتژی‌های عملیاتی را طراحی کرده، سیاست‌ها را به کارکنان ابلاغ نموده و به منابع انسانی (HR) در ایجاد تیم‌های اصلی کمک می‌کنند.

انواع مدیران عملیاتی (COO)

۱٫ مجری:

بر اجرای استراتژی‌های شرکت که توسط مدیریت ارشد نظارت می‌کند و مسئولیت «ارائه نتایج به صورت روزانه و فصلی» را دارد.

۲٫ عاملان تغییر:

رهبری ابتکارات جدید را بر عهده دارد (این COO برای رهبری یک الزام استراتژیک خاص، مانند یک چرخش، یک تغییر عمده سازمانی، یا یک توسعه سریع برنامه ریزی شده، ایجاد می‌شود.)

۳٫ مربی:

 آن‌ها به اعضای تیم که جوان یا جدیدتر هستند، مشاوره می‌دهند. مدیران عامل جوان عمدتاً یک مدیر ارشد اجرایی «MVP» که در داخل است که ارتقا می‌یابد تا از رفتن او به یک شرکت رقیب اطمینان حاضل شود.  

۴٫ COO:

مدیر اجرایی، که نقش مکمل مدیرعامل را دارد (فردی است که ویژگی‌ها و توانایی‌های متضادی با مدیر عامل دارد.)

یک COO معمولاً دارای تجربه گسترده‌ای در زمینه‌ایی است که یک شرکت در آن فعالیت می‌کند. مدیران ارشد اغلب حداقل ۱۵ سال کار می‌کنند و از نردبان شرکت بالا می‌روند. این ساخت آهسته آهسته به آماده‌سازی COO‌ها برای نقش‌هایشان کمک می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تجربه گسترده‌ای در شیوه‌ها، سیاست‌ها و رویه‌های حوزه انتخابی خود پرورش دهند.

همچنین، از آنجایی که آنها به طور سنتی مسئولیت مدیریت چندین بخش را بر عهده دارند، COOها باید مهارت حل مسئله خلاقانه داشته باشند و باید مهارت‌های رهبری قوی داشته باشند. از نظر آموزشی، COO‌ها معمولاً دارای حداقل مدرک لیسانس هستند، در حالی که اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی (MBA) و سایر گواهینامه‌ها هستند

بیشتر بدانید:وظایف کاری مدیران دیجیتال مارکتینگ

مدارک لازم برای مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ

مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ معمولاً دارای تجربه گسترده‌ای در زمینه‌ای است که شرکت در آن فعالیت می‌کند. مدیران ارشد اغلب حداقل ۱۵ سال کار می‌کنند و از نردبان شرکت بالا می‌روند. این صعود آهسته به آماده‌سازی COOها برای نقش‌هایشان کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تجربیات گسترده‌ای در شیوه‌ها، سیاست‌ها و رویه‌های حوزه انتخابی خود پرورش دهند.

همچنین، از آنجایی که آن‌ها به طور سنتی مسئولیت هدایت چندین دپارتمان را بر عهده دارند، باید حل‌کننده‌های مبتکری بوده و مهارت‌های رهبری قوی داشته باشند. از نظر آموزشی، COOها معمولاً دارای حداقل مدرک لیسانس هستند، در حالی که اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی (MBA) و سایر گواهینامه‌ها می‌باشند.

مدیر ارشد عملیاتی چه وظایفی را بر عهده دارد؟

همانطور که در تعریف Coo چیست؟ بیان کردیم یک مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ باید مجموعه را به سمت هدف خود که فروش خدمات یا محصولات برای افزایش درآمد است هدایت کند و همواره از اینکه تمامی افراد و اجزای مجموعه به درستی کار خود را انجام می دهند اطمینان حاصل کند. اگر بخواهیم لیست وظایف یک مدیر ارشد عملیاتی یا coo را بیان کنیم عبارتند از:

  1. نظارت روزانه بر کارها و افراد شرکت
  2. همکاری با مدیر عامل یا ceo برای هدایت مجموعه به سمت چشم اندازها و هدف های اصلی
  3. مدیریت صحیح منابع مجموعه و تقسیم بندی بودجه
  4. بررسی دقیق داده های شرکت برای مشخص کردن نقاط ضعف و برای رفع آنها

چگونه یک مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ؟

زمانی شما می توانید خود را به عنوان کاندیدای مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ بدانید که توانایی تجزیه و تحلیل وضعیت شرکت، تدوین استراتژی رسیدن به اهداف، نظارت بر کار پرسنل، حل مشکلات و رهبری مجموعه را داشته باشید. اگر می خواهید یک مدیر داخلی خوب شوید باید بتوانید به طور واضح و شفاف با اعضای مجموعه صحبت کنید و مشکلات و کاستی ها را به آنها بگویید تا متوجه شوند که شما در انجام کارها هیچ تعارفی ندارید.

جمع‌بندی

نقش مدیر ارشد عملیاتی (COO)در دیجیتال مارکتینگ یک فرصت منحصر به فرد برای استفاده از تخصص کسب و کار، رهبری استراتژیک و پشتیبانی عملیاتی در یک نقش در سطح اجرایی برای حمایت از رشد و مسیر آینده یک شرکت است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *