آموزش

مزایای طراحی سایت برای کسب و کار ها

مزایای طراحی سایت چیست؟امروزه داشتن یک وبسایت برای کسب و کار ها به عنوان یک شناسنامه اینترنتی شناخته میشود ما در این مقاله چند مورد از مزیت های طراحی سایت را به شما میگوییم تا بعد از این مقاله با دید بهتر برای رشد کسب و کارتان اقدام کنید.

مزایای-طراحی-سایت

وبسایت چیست؟

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب است که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند و اشکال مختلف محتوا و اطلاعات را ارائه می دهند. این صفحات وب می توانند حاوی متن، تصاویر، ویدئوها، فایل های صوتی و پادکست باشند.


برای درک مفهوم وب سایت، درک این نکته ضروری است که هر وب سایت دارای یک آدرس منحصر به فرد است که به عنوان URL شناخته می شود. این URL در بستر اینترنتی ثبت شده است و به عنوان نام دامنه وب سایت عمل می کند که آن را از سایر وب سایت ها متمایز می کند.
هر نام دامنه یک شناسه شناسایی به نام IP دارد.


اساسی ترین زبان مورد استفاده برای طراحی صفحات وب، زبان نشانه گذاری HTML است. با این حال، برای ایجاد صفحات وب جذاب‌تر، از زبان‌های دیگری مانند CSS و JS نیز استفاده می‌شود.


با استفاده از این زبان های طراحی وب سایت می توانید رابط کاربری وب سایت خود را طراحی کنید. با این حال، برای برقراری ارتباط بین صفحات وب و سرور سایت، یک زبان Back-end مانند PHP مورد نیاز است. این زبان برنامه نویسی وب اطلاعات را از سرور دریافت می کند، داده های سایت را بازیابی می کند و برای نمایش به مرورگر می فرستد. همچنین ارتباطی بین پایگاه داده و بخش front-end برقرار می کند.

چرا طراحی سایت برای کسب و کارها مفید است؟

صاحبان کسب و کار باید کاملا متناسب به کسب و کارشان سایتی را راه‌اندازی کنند؛ از این جهت که زمانی که شما سایت را کاملا متناسب با کسب و کارتان طراحی کرده باشید عمق کسب و کارتان را به مخاطبانتان نشان می‌دهید تا مخاطبی که برای اولین بار به سایت شما وارد می‌شود متوجه شود که این سایت ارائه دهنده چه محصول و یا چه خدماتی است. در زمینه طراحی سایت متناسب کسب و کارشرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند ، طراحی‌های ویژه و خاصی را برای شما ارایه میدهد

بیشتر بدانید:طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی – شروع یک موفقیت جدید

مزایای طراحی سایت برای کسب و کار

داشتن وب سایت در هر کسب و کار ضروری و بسیار موثر است در این بخش قصد داریم بخشی ازمزایای طراحی سایت را بیان کنیم.

محدود نبودن به مکان و زمان

از مزایای طراحی سایت محدود نبودن به مکان و زمان است زیرا به افراد امکان می دهد در هر زمان و هر مکان موارد شما را بررسی کنند. لازم نیست نگران باز بودن در زمان های خاص یا قرار گرفتن در یک مکان خاص باشید. این بدان معناست که مشتریان شما می توانند بدون توجه به جایی که هستید با شما ارتباط برقرار کنند. اگر یک کسب و کار دارید عالی است زیرا می توانید از روی مبل خود کار کنید و همچنان در دسترس مشتریان خود باشید. به علاوه، برای آنها بسیار آسان است که با شما در تماس باشند و بفهمند که در مورد چه چیزی هستید.

فراگیر بودن

این روزها همه درگیر اینترنت هستند. مثل اکسیژن زندگی یا چیزی شبیه به آن است. مردم از آن برای همه چیز استفاده می کنند، از پیدا کردن عشق گرفته تا سفارش پیتزا. به همین دلیل این روزها داشتن یک وب سایت بسیار مهم است. مانند داشتن یک درب ورودی به سمت کسب و کارتان است که 24/7 باز است. فرقی نمی کند که غذای گربه می فروشید یا یک سازمان غیرانتفاعی اداره می کنید. اگر آنلاین نیستید، تعداد زیادی از مشتریان یا حامیان بالقوه را از دست خواهید داد. بنابراین، اگر می خواهید در هر زمینه ای جدی گرفته شوید، باید یک وب سایت داشته باشید.

طراحی سایت

حذف هزینه های اضافی

شاید یکی از مهم ترین مزایای طراحی سایت حذف هزینه ها باشد راه اندازی یک کسب و کار می تواند گاهی اوقات دردسرساز باشد. شما باید مکانی برای راه اندازی مغازه پیدا کنید، و این به معنای پرداخت پول های کلان برای اجاره یا رهن است. بعلاوه، شما باید برای تمام مزخرفات دیگری که با داشتن یک فضای فیزیکی به وجود می‌آید بپردازید – آب، برق، اینترنت، و حتی من را مجبور به استخدام افراد نکنید. این خیلی کار است، درست است؟

اما نکته اینجاست – در واقع دیگر نیازی به فضای فیزیکی ندارید. در عصر دیجیتال! در عوض می توانید یک وب سایت داشته باشید. و بهترین بخش؟ شما لازم نیست نگران هیچ یک از آن مزخرفات دیگر باشید. نه اجاره ای، نه آب و برقی، نه چیزی.

به علاوه، از مزایای طراحی سایت برای اطلاع رسانی درباره کسب و کارتان عالی است. می توانید در شبکه های اجتماعی یا گوگل یا هر جا که می خواهید تبلیغ کنید. این مانند داشتن یک بیلبورد 24 ساعته برای کسب و کارتان است. پس اگر هنوز آنلاین نیستید، منتظر چه چیزی هستید؟!

کسب اعتبار

از اصلی ترین مزایای طراحی سایت این است که به سازمان و یا شرکت شما اعتبار می بخشد. قطعا در حوزه کاری خود رقیبانی داریسد که خدماتی مشابه خدمات شما ارائه می دهند. لذا از مزایای طراحی سایت این است که شما نسبت به رقبا از اعتبار بالاتری برخوردار خواهید بود. می توان گفت که از مزایای طراحی سایت این است که مردم به کار شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. بدین ترتیب کار شما در ذهن مشتری بزرگ جلوه داده می شود.

افزایش مشتریان

ببینید، وقتی به یک فضای فیزیکی محدود می‌شوید، فقط مشتریانی را جذب می‌کنید که در این نزدیکی هستند. اما وقتی آنلاین هستید، خدمات شما می تواند درجه یک باشد و حتی مهم نیست کجا هستید. شما می توانید در تیمبوکتو یا قطب جنوب یا هر کجا که هستند مشتریان داشته باشید. و این به این معنی است که پول بیشتری در جیب شماست و افراد بیشتری به کاری که انجام می دهید عشق می ورزند.

تعامل با مخاطبان

از دیگر مزایای طراحی سایت این است که شما می توانید به راحتی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. نظرات و پیشنهادات آن ها را بشنوید. مشکلاتی که در راستای ارائه خدمات به وجود می آید را رفع کنید.

قطعا مستحضر هستید که داشتن ارتباط مستمر با مشتری موجب به وجود آمدن تاثیرات مثبت در روند کاریتان خواهد شد. چرا که به هنگام تقابل با مشتری شما با پیشنهادات جدیدی رو به رو می شوید. همین امر سبب به وجود آمدن ایده های تازه و در نتیجه پیشرفت در راستای کارتان خواهد شد. همچنین از دیگر مزایای طراحی سایت این است که می توانید اخبار و رویدادهای مهم کسب و کار خود را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع مشتریان برسانید.

ارائه نمونه کار

در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند.

کنترل رفتار مشتری

یکی از بهترین مزایای طراحی سایت ، این است که ‌کسب و کارها می توانند به راحتی خود را در جریان حرکت قرار ‌دهند. در حقیقت از مزایای طراحی سایت این است که شما می توانید به کمک آن کاربران را درک کنید. در نتیجه این عمل رفتار کاربران برای شما قابل پیش بینی خواهد بود.

از سوی دیگر به کمک داده های کثیر در وب سایت به کمک سرچ کنسول می توانید اطلاعات جامعی را استخراج و کسب کنید. از جمله این اطلاعات می توان به منطقه جغرافیایی افراد اشاره کرد. در حقیقت از مزایای طراحی سایت این است که شما متوجه خواهید شد که کابران شما از چه منطقه ای و در چه ساعتی از شبانه روز بیشتر به سایت مراجعه می کنند.

داشتن این اطلاعات و چندین موضوع دیگر به صاحبان کسب و کار کمک می کند تادر فعایت کاری خود دقت بیشتری داشته باشند. همچنین فعالیت خود را با خطای کمتر و بر اساس الگوهای موجود پیش ببرند. در این صورت به راحتی می توانید رفتار مشتری را شناسایی کنید.

سخن اخر


در عصر حاضر اعتبار یعنی وقتی که کسب و کار و نام شما و برندتان را در گوگل سرچ کنند دارای یک شناسنامه معتبر در بستر گوگل باشید و تمامی خدمات و محصول خود را بتوانید از طریق دنیای اینترنت به مردم نشان دهید، به این منظور ما برای توسعه کسب و کار شما با استفاده از تمام ابزار های ممکن و اصول و ضوابط کار، به شما کمک میکنیم تا بیشترین فروش را در زمینه کاری خود داشته باشید و یا خدمات گسترده تری ارائه دهید .

پس اگر زمان کافی برای مدیریت فروش خود ندارید و یا کسب کارتان را هنوز با شیوه های سنتی پیش میبرید و و خدمات خود را به شیوه سنتی عرضه میکنید  ، تیم طراحی سایت فیبی لند با بهترین استراتژی ، هزینه و بهترین کیفیت این کار را برای شما انجام خواهند داد و برای شما یک شناسنامه و وبسایت معتبر راه اندازی میکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *