آموزش

هاست ابری چیست و چه زمانی باید آن را بخریم؟

هاست ابری چیست

هاست ابری چیست ؟

هاست ابری روشی برای میزبانی وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و خدمات آنلاین است که شامل استفاده از منابع محاسباتی در فضای ابری می‌شود. به جای تکیه بر سرورهای فیزیکی، شبکه ای از سرورها و منابع محاسباتی مجازی توزیع شده در سراسر جهان استفاده می شود. این رویکرد طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد، از جمله افزایش ثبات، امنیت و انعطاف پذیری برای میزبانی وب سایت یا برنامه شما. علاوه بر این، میزبانی ابری به شما این امکان را می دهد که استفاده از منابع خود را با نیازها و ترجیحات خاص کاربران خود تنظیم کنید. اگر به دنبال راهی مطمئن، ایمن و مقیاس پذیر برای میزبانی محتوای آنلاین خود هستید، میزبانی ابری قطعاً ارزش بررسی دارد

وقتی صحبت از فناوری ابری به میان می آید، اطلاعات به جای ذخیره شدن در یک سرور، در چندین سرور توزیع می شود. بنابراین، اگر به جای میزبانی اشتراکی، میزبانی ابری را انتخاب کنید، اطلاعات وب سایت شما به جای اینکه فقط در یک سرور ذخیره شود، در سرورهای مختلف پخش می شود.

این بدان معنی است که اگر یک سرور با مشکلات فنی یا امنیتی مواجه شود، اطلاعات وب سایت شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد زیرا در سرورهای دیگر ذخیره می شود. به همین ترتیب، اگر یکی از سرورها به طور کامل از بین برود، مانند آتش سوزی های اخیر مرکز داده، داده های وب سایت خود را از دست نخواهید داد زیرا به طور ایمن در سرورهای دیگر ذخیره می شود.

به طور خلاصه، فناوری ابری یک رویکرد توزیع شده برای ذخیره سازی اطلاعات ارائه می دهد که امنیت، قابلیت اطمینان و آرامش بیشتری را برای صاحبان وب سایت فراهم می کند.

بیشتر بدانید:همه چیز راجب طراحی سایت با وردپرس

مزایای هاست ابری چیست؟

امکان انجام عملیات فنی بدون استرس

اگر سروری را مدیریت می‌کنید، ممکن است نیاز به انجام به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری از جمله اقدامات دیگر داشته باشید. در چنین مواردی، اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید، احتمالاً باید وب سایت خود را به طور کامل غیرفعال کنید. با این حال، با میزبانی ابری، این ضروری نیست. در عوض، بقیه سرورها وب سایت شما را در حالی که تعمیر و نگهداری در یکی از آنها انجام می شود، راه اندازی و راه اندازی می کنند. این می تواند شما را از دردسر و خرابی زیادی نجات دهد.

هاست ابری

افزایش توان

آیا می دانستید که گاهی اوقات وب سایت ها به این دلیل حذف می شوند که سرورهای آنها نمی توانند حجم ترافیک کاربران را مدیریت کنند؟ حتی سایت‌های معروفی مانند دیجی کالا و دستگاه‌های خودمان می‌توانند در زمان‌های اوج مصرف، مانند جشنواره‌ها، با مشکلات فنی مواجه شوند که باعث آفلاین شدن سرورهایشان می‌شود. اینجاست که میزبانی ابری وارد می شود. هاست ابری نوعی سرور است که قدرت فضای میزبانی متعدد را با هم ترکیب می کند که می تواند این نوع مشکلات را کاهش داده یا حتی از بین ببرد.

 کاهش DownTime

DownTime در واقع به مدت زمانی اشاره می‌کند که سرور یا هاست وب سایت شما، قادر به فعالیت نباشد. به زبان دیگر، DownTime زمانی است که طی ماه یا سال، کاربر به دلیل مشکلات فنی سرور، نمی‌تواند وارد سایت شما شود. نکته اینجاست که حتی بهترین هاست‌ها و سرورها هم نمی‌توانند به شما Up Time (زمان فعال بودن) کامل و 100 درصدی بدهند و در بهترین حالت، Up Time حدود 99 درصدی دارند.

اما در مقابل وقتی سایت شما را چندین هاست میزبانی می‌کنند، احتمالش بسیار اندک است که در یک زمان، همه‌شان با هم از کار بیوفتند و اگر یکی‌شان از کار افتاده باشد، مابقی‌شان سایت شما را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به این ترتیب Up Time کامل و 100 درصد خواهید داشت.

افزایش امنیت

چه در حال راه اندازی یک کسب و کار بزرگ باشید و چه به تازگی شروع به کار کرده اید، همیشه در معرض خطر هدف قرار گرفتن توسط هکرهایی هستید که ممکن است انگیزه های مختلفی مانند اخاذی یا استفاده از سایت شما برای بک لینک داشته باشند. به همین دلیل مهم است که اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از وب سایت خود انجام دهید. با میزبانی ابری، داده های وب سایت شما تنها بر روی یک سرور ذخیره نمی شود. این بدان معناست که اگر متوجه حمله هکری شدید، می‌توانید به راحتی سرور آسیب‌دیده را خاموش کنید و تا رفع مشکل به استفاده از دیگران بروید.

با استفاده از هاست ابری، می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که وب سایت شما کمتر در برابر چنین حملاتی آسیب پذیر است و از داده های شما بهتر محافظت می شود.

مزایای هاست ابری

رفع احتمال از دست رفتن اطلاعات

هر سروری ممکن است به 2 دلیل به طور کامل اطلاعاتی که دارد را از دست بدهد:

  • دلیل اول سوختن قطعات سخت‌افزاری‌اش مثل هارد،
  • دلیل دوم هم بلایای طبیعی مثل آتش‌سوزی و سیل و حتی مشکلاتی مثل دزدی و…!

البته این موارد هم خیلی رایج نیست اما تا الان چه در ایران و چه در خارج از کشور، چند باری اتفاق افتاده. با توجه به این اگر یک هاست ابری داشته باشید، دیگر حداقل خیال‌تان راحت است که حتی در صورت وقوع چنین مشکلاتی، باز هم نسخه‌های دیگری از سایت‌تان روی دیگر سرورها قرار گرفته و در دسترس خواهد بود.

چه زمانی باید هاست ابری خرید؟

ابتدا به این سوالات پاسخ دهید

  • کسب و کار اینترنتی شما ادر چه مرحله‌ای است؟
  • چقدر درآمد روزانه دارد؟
  • چند مخاطب روزانه داشته و چقدر در سئو قدرتمند شده؟
  • Up Time برای شما چقدر مهم است؟

اگر در حال حاضر از وب‌سایتی که روزانه هزاران بازدیدکننده دارد درآمد خوبی کسب می‌کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما همیشه به خوبی کار می‌کند. حتی چند دقیقه توقف می تواند به سئو، اعتبار برند و در نهایت به درآمد شما آسیب برساند.

به همین دلیل ایده خوبی است که روی یک سرویس میزبانی قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید که بتواند منابع لازم را در اختیار شما قرار دهد تا وب سایت خود را در بهترین حالت خود نگه دارید. با خرید چنین سرویسی، می توانید مطمئن باشید که وب سایت شما می تواند حجم ترافیک بالایی را تحمل کند و بازدیدکنندگان شما تجربه ای روان خواهند داشت.

اما اگر تازه قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را داشته و هزینه‌ها برای‌تان اهمیت زیادی دارد، بدانید که اصلا و اصلا نیازی به پرداخت هزینه‌های نسبتا سنگین هاست ابری ندارید. چراکه در این شرایط هاست اشتراکی عادی تمامی نیازهای‌تان را جوابگو است.

بیشتر بدانید:طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی – شروع یک موفقیت جدید

Cloud hosting

سخن اخر

در این مقاله ما به هاست ابری چیست؟پرداختیم و سپس به مزایای هاست ابری اشاره کردیم و به این سوال که ما چه زمانی به هاست ابری احتیاج داریم جواب دادیم.شما میتوانید برای خرید هاست ابری به وبسایت پارس پک مراجعه کنید

شرکت برنامه نویسی فیبی لند ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *