آموزش

پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ یا PPC چیست ؟

پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ‌دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش‌دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد.

پرداخت به ازای کلیک چیست؟

پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ (PPC) که نام دیگر آن هزینه به ازای کلیک (CPC) نیز هست، یک مدل تبلیغات اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. در این روش تبلیغ‌کننده به ناشر (که معمولاً مالک یک وب‌سایت یا شبکه‌ای وب‌سایت‌ها است) هنگام کلیک بر روی تبلیغاتش هزینه‌ای پرداخت می‌کند. پرداخت کلیکی به طور عمده در تبلیغات موتورهای جستجو (مانند Google AdWords و Microsoft Bing Ads) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

فرمول اساسی پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ:

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC ($) = کل هزینه تبلیغات ($) ÷ تعداد تبلیغات کلیک شده

دو روش وجود دارد که می توانید در مورد چگونگی مدیریت استراتژی تبلیغاتی خود در مورد هزینه فکر کنید. در بعضی موارد ممکن است برای داشتن یک تبلیغ در یک وب سایت برای مدت زمان مشخصی مبلغ مشخصی پرداخت کنید. به عنوان مثال ممکن است 100 هزار تومان بپردازید تا تبلیغ تان را به مدت 30 روز در آن وب سایت داشته باشید.

در این شرایط، مهم نیست که چند نفر روی تبلیغات شما کلیک کنند، هزینه شما 100 هزار تومان خواهد بود. بنابراین اگر فقط یک نفر روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه موثر شما برای هر کلیک 100 هزار تومان است. اما اگر 1000 نفر بر روی تبلیغات شما کلیک کنند، شما فقط به ازای هر کلیک فقط 100تومان پرداخت می کنید. با یک هزینه ثابت تبلیغات، هدف شما به حداکثر رساندن میزان کلیک یا نرخ کلیک است.

در مورد دیگر در واقع برای هر کلیک هزینه پرداخت می کنید. هر چه کلیک بیشتری داشته باشید، مبلغ بیشتری پرداخت خواهید کرد. در این صورت شما باید در رابطه با تبلیغات خود محافظه کارتر باشید تا اطمینان حاصل کنید که فقط لیدهای با صلاحیت عالی روی تبلیغات شما کلیک می کنند تا هزینه های شما به حداقل برسد و بازده شما به حداکثر برسد.

ساز و کار پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هر بار که بر روی تبلیغات شما کلیک می شود و بازدید کننده ای به وب سایت ما هدایت می شود، باید هزینه ای را به موتورهای جستجو پرداخت کنیم. وقتی PPC به درستی کار می کند، ترافیک بالایی به دست میاورید. با توجه به اینکه گوگل ادوردز برای محاسبه هزینه ها به دلار کار می‌کند، برای ایرانی ها هزینه بالاتری به حساب می آیدو باید حواسشان به کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی منفی باشد.

بعد از اینکه متوجه شدیم پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ چیست، باید موارد مهمی برای ایجاد یک کمپین PPC موفق در نظر بگیریم: روند موفق این نوع تبلیغات از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب تا سازماندهی آن کلمات کلیدی در کمپین ها و تنظیم صفحات فرود پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ را شامل می‌شود. اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و رضایت بخش باشد ، گوگل برای هر کلیک هزینه کمتری از شما دریافت می کند و منجر به سود بیشتری برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید از PPC استفاده کنید، باید روش درست انجامش را بدانید.

هدف از پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تبلیغات کلیکی همراه با پرداخت به ازای نمایش و هزینه در برابر سفارش، برای ارزیابی اثربخشی هزینه و سودآوری بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرداخت به ازای کلیک نسبت به روش هزینه برای هر بار نمایش، این مزیت را دارد که بهتر می‌تواند اثربخشی تبلیغات را اندازه‌گیری کند. اگر هدف اصلی یک تبلیغات ایجاد کلیک یا به طور خاص‌تر هدایت ترافیک به سمت مقصد باشد، در این صورت پرداخت به ازای کلیک، مقیاس بهتری برای اثربخشی آن محسوب می‌شود. زمانی که تعداد نمایش‌های یک تبلیغات به تعداد معینی رسید، کیفیت و جایگیری تبلیغات بر روی نرخ کلیک و در نتیجه پرداخت به ازای کلیک تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بدانید:15تا ازاصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به صورت کامل

اندازه گیری عملکرد پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ

کلیکی که از یک منبع غیر مستقیم به شما می آید چقدر ارزش دارد؟ این ها به نوع فردی که تبلیغات شما جذب می کند و اهداف پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ تان بستگی دارد، از جمله:

  • از هر بار بازدید چه سود خواهید برد؟
  • انتخاب جدید برای یک خبرنامه، “مثل” یا “سهم”، پیش فروش یا فروش واقعی؟
  • آیا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما برای این کمپین تبلیغاتی PPC برآورده می شود؟

در مورد چشم اندازهای عمومی، انتخاب کلمات کلیدی و یا کیفیت جایگذاری تبلیغات توسط شبکه های وابسته باید از معیارهای دقیق هدف گذاری پیروی کند:

  • “کلیک” ایده آل من به چه چیزی علاقه دارد؟
  • آیا انگیزه فروش بیشتری دارید یا می خواهید یک “طرفدار” برای خود جمع کنید؟
  • آیا از افرادی از یک منطقه خاص کلیک (هدف گذاری جغرافیایی) می خواهید؟
  • چه زمانی می خواهید کلیک (روز، ساعت) انجام شود؟

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز معروف به گوگل AdWords ، محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است.

گوگل ادوردز بر اساس یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک کار می کند که در آن کاربران کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهند و برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می کنند.

بازاریابی PPC از طریق گوگل ادوردز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، گوگل تعداد زیادی بازدید کننده دارد و بنابراین بیشترین بازبینی و کلیک را به تبلیغات شما می رساند. اینکه هر چند وقت یکبار تبلیغات PPC شما نشان داده می شود به کلمات کلیدی و انواع مطابقت شما بستگی دارد. برای اینکه بیشترین بازدهی را از گوگل ادوردز داشته باشید با تمرکز بر موارد زیر می توانید به بسیاری از اهداف برسید:

  • ارتباط کلمات کلیدی – تهیه لیست های مربوط به کلمات کلیدی PPC ، گروه های کلیدی کلیدی و متن تبلیغ مناسب.
  • کیفیت صفحه فرود – ایجاد صفحات فرود بهینه با محتوای متقاعد کننده ، مرتبط و دارای اقدام به عمل مناسب.
  • نمره کیفیت – امتیاز کیفیت رتبه بندی گوگل در مورد کیفیت و مرتبط بودن کلمات کلیدی ، صفحات فرود و کمپین های پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ شما است. تبلیغ کنندگان با امتیازات بهتر ، کلیک های تبلیغاتی بیشتری را با هزینه کمتری دریافت می کنند.
  • خلاقیت – اگر بخواهیم بدانیم راز موفقیت کمپین ppc چیست باید از خلاقیت اسم ببریم. سعی کنید با راهکارهای خلاقانه مخاطب را به تبلیغ خود بکشانید و نگه دارید.

5 راهکارPPC موفق

‌یکی از مهم‌ترین موارد اثرگذار بر موفقیت یک کمپین پرداخت به ازای کلیک در دیجیتال مارکتینگ کیفیت و جذابیت متن تبلیغ و همچنین طراحی تصویر آگهی است.

لازم است مخاطبان را به لندینگ پیج مرتبط و جذاب هدایت کنید.

انتخاب شبکه تبلیغاتی مناسب و رسانه‌های قوی و پربازدید سبب می‌شود مخاطبان بیشتری به شما اعتماد کرده و روی تبلیغ کلیک کنند.

بدون داشتن نظارت مستمر و بررسی مداوم عملکرد تبلیغات کلیدی نمی‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن تغییرات لازم جهت بهبود روند تبلیغ و تحقق اهداف خود مانند افزایش نرخ تبدیل را اعمال کنید.

  • 1. کیفیت و جذابیت بالای متن آگهی
  • 2. کیفیت و جذابیت تصویر آگهی
  • 3. هدایت مخاطب به لندینگ پیج مناسب
  • 4. انتخاب شبکه تبلیغاتی مناسب و رسانه‌های قوی
  • 5. نظارت مستمر بر عملکرد تبلیغ و تعداد کلیک‌ها

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *