آموزش

همه چیز درباره کد های وضعیت انتقال 300 تا 306 (انتقال)

در این مقاله ما به بررسی کد های وضعیت انتقال میپردازیم از کد وضعیت 300تا 306

کد های وضعیت انتقال

کد های وضعیت انتقال چیست؟

کدهای وضعیت انتقال (Status Codes) بخشی از پروتکل انتقال هایپرتکست (HTTP) هستند و برای ارتباط بین مرورگر و سرور در اینترنت استفاده می‌شوند. این کدها به مرورگر اطلاع می‌دهند که وضعیت درخواست HTTP چگونه است و آیا درخواست با موفقیت انجام شده است یا خیر.

کدهای وضعیت 3xx: این کدها نشان‌دهنده نیاز به انتقال مرورگر به مکان دیگری برای دریافت محتوا هستند. این انتقال ممکن است موقتی (به عنوان مثال، 302 Found) یا دائمی (به عنوان مثال، 301 Moved Permanently) باشد.

انواع کد های وضعیت انتقال

 کد وضعیت 300 انتقال چندگانه (Multiple Choices)

اولین کد ازکد های وضعیت انتقال کد وضعیت 300 HTTP است به سرور این امکان را می‌دهد که به درخواست مشتری با پیشنهاد چندین مکان برای داده‌ها یا منابع مورد نظر پاسخ دهد. این به معنای این است که سرور متعددی مکان‌های ممکن برای داده مورد نظر ارائه می‌دهد و مشتری می‌تواند یکی از این مکان‌ها را انتخاب کند. این کد وضعیت معمولاً برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد منابع معتبر جایگزین برای درخواست اصلی استفاده می‌شود.

کد وضعیت 300

5 نکته درباره کد وضعیت 300 انتقال چندگانه (Multiple Choices)

کد وضعیت 301 انتقال دائمی (Moved Permanently)

دومین کد ازکد های وضعیت انتقال کد وضعیت 301 به معنای انتقال دائمی است. این به این معناست که منبع مورد درخواست به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده و همه درخواست‌ها باید به آدرس جدید ارسال شوند. این کد معمولاً برای اصطلاحات مانند تغییر نام یک URL یا انتقال یک صفحه از یک دامنه به دامنه دیگر استفاده می‌شود.

در مورد کد وضعیت 301 انتقال دائمی بیشتر بدانید

کد وضعیت 302 پیدا شده (Found)

سومین کد ازکد های وضعیت انتقال کد وضعیت 302 به عنوان یکی از کدهای انتقال در معماری وب بسیار مهم است. این کد به سرورها و مرورگرها اجازه می‌دهد که به درستی با انتقال منابع وب به مکان دیگر مدیریت کنند. با این حال، مهم‌ترین ویژگی این کد این است که انتقال موقتی صورت می‌گیرد و در آینده منبع ممکن است به مکان اصلی بازگردد.

بیشتر بدانید…….

کد وضعیت 304 اصلاح نشده (Not Modified)

چهارمین کد ازکد های وضعیت انتقال کد وضعیت 304 با نام “Not Modified” شناخته می‌شود و در HTTP 1.1 تعریف شده است. این کد وضعیت به مرورگر اطلاع می‌دهد که منبع مورد درخواست تغییر نکرده است و می‌تواند نسخه ذخیره‌شده‌ای که در حافظه ذخیره‌سازی موقت مرورگر (Cache) قرار دارد، را استفاده کند.

با استفاده از کد 304، می‌توان زمان و پهنای باند را صرفه‌جویی کرد، زیرا مرورگر نیازی به درخواست مجدد منبع از سرور ندارد. این مسئله به بهبود کارایی و سرعت بارگذاری صفحات وب کمک می‌کند. بیشتر بدانید……

کد وضعیت 304 اصلاح نشده (Not Modified)

کد وضعیت 305 پروکسی (Use Proxy)

پنجمین کد ازکد های وضعیت انتقال کد وضعیت 305 در پروتکل انتقال هایپرمتکست (HTTP) یکی از کدهای وضعیت سرور است که به مشتری نشان می‌دهد که منبع منبع مورد نظر به یک منبع دیگر منتقل شده است و کلاینت باید به آن منبع جدید متصل شود. این وضعیت به عنوان “Use Proxy” نیز شناخته می‌شود و در واقعیت به عنوان وضعیتی برای اعلام این استفاده می‌شود که مشتری باید از پراکسی استفاده کند تا به منبع دیگری دسترسی یابد.

کد وضعیت 305 از یک سرور به مشتری ارسال می‌شود تا اعلام کند که منبع مورد نظر به یک منبع دیگر انتقال یافته است و برای دسترسی به منبع جدید، مشتری باید از یک پراکسی استفاده کند. این وضعیت بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سیاست‌های امنیتی یا مکانیکی سرور منجر به انتقال منبع می‌شوند.

  در مورد کد وضعیت 305 پروکسی (Use Proxy) بیشتر بدانید

کد وضعیت 306 تغییر پروکسی (Switch Proxy)

وضعیت 306 یکی از کدهای وضعیت HTTP است که در مشخصه‌های HTTP/1.1 تعریف شده است. این کد وضعیت به عنوان “تغییر پروکسی” شناخته می‌شود و به معنای تغییر مکان منبع اصلی درخواست کاربر توسط یک پروکسی می‌باشد. به عبارت دیگر، سرور وب پیشنهاد می‌کند که درخواست کاربر به یک پروکسی جدید هدایت شود تا به منبع جدید دسترسی پیدا کند.

5 نکته درباره کد وضعیت 306 تغییر پروکسی (Switch Proxy)

کد وضعیت 306

سخن اخر

در این مقاله ما به انواع کد های وضعیت انتقال پرداختیم و انواع ان را از کد وضعیت 300تا 306 توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *