آموزش

10 ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی

ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی

برای اینکه بتوانید عکاس بهتری شوید. به این ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی نیاز دارید . در این مقاله شما با ابزار های دیجیتال مارکتینگ در صنعت عکاسی صنعتی بیشتر آشنا میشود .

ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی

ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی (سخت افزار ها)

دوربین

مهم ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی، انواع مختلفی از دوربین های عکاسی تبلیغاتی در بازارهای جهانی وجود دارند که شرکت ها و‌کارخانه های تولید این دوربین ها با توجه به نیازهای مشتریان قیمت های متفاوتی را در بازارها عرضه می کنند.

در حالی که هر دوربین باید در موارد  گوناگون  مورد ارزیابی قرار بگیرد.  عکاسی تجاری و تبلیغاتی نیاز به انتخاب متنوعی از دوربین ها و لنزها دارد. دوربین های 8 × 10 ، 5 × 4 ، و 35 میلی متر همه جایگاه خاص خود را در میان عکاسان حرفه ای و تازه کار دارند و معمولا از دوربین های   DSLR    برای شروع  اسنفاده می کنند.
بعنوان مثال برخی از طرفداران دوربین‌های سونی علاقه خاصی به E-mount  مدل دوربین های بدون آینه دارند. مانند Sony a7RII ، a7SII ، a7II ، a6000 ، و غیره) برخی دیگر دوربین های لنز ثابت A-Mount مانند Sony RX1R II ، RX100 VA را ترجیح میدهند.

شرکت های کانن و نیکون دوربین های با قابلیت های صفحه های نمایش لمسی با سرعت شاتر بین ۳۰ تا ۸۰۰۰/۱ همراه با لنزهای واید، نرمال و تله فوتو با بهترین کیفیت به بازار ارائه داده اند.

توصیه ما به شما برای خرید بهترین دوربین و لنز جهت عکاسی در صنعت و تبلیغات توجه  به حساسیت (ISO) ، فاصله کانونی، دیافراگم و… می باشد.

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

لنز

یکی دیگر از ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی در حالی که هر لنز فواید بسیار زیادی دارد ، بیشتر عکاسان تبلیغاتی دوست دارند لنزهایی داشته باشند که بتوانند عکس هایی با زاویه دید عریض بگیرند تا سوپر تله فوتو و موارد دیگر. حتماً در مورد دیافراگم ، دامنه یا جزئیات دیجیتال مطالعه داشته باشید. برای سوژه های کوچک از لنزهای ماکرو و سوژه های با ابعاد بزرگتر از لنز های معمولی استفاده میشود.

کیت روشنایی (فلش)

هنگام ارزیابی کیت های روشنایی، بررسی ها را مطالعه کنید و قدرت باتری ، منابع نور مداوم ، همراه با فلاش ، لوازم جانبی را در نظر بگیرید. کیت فلش الکترونیکی برای تبلیغات عکاسی بسیار مهم است ، اما حمل و‌نقل نسخه های استودیویی به علت سایز و وزنشان کمی سخت و دشوار است. فلاش های الکترونیکی کوچکتر به راحتی قابل استفاده و همچنین مقرون به صرفه تر هستند.

آداپتورهای لنز

یک آداپتور لنز می تواند مجموعه ای از مارک های برتر لنز ، از جمله نیکون ، کانن ، لایکا و غیره را بر روی دوربین های سونی سوار کند.

سافت باکس

به جرات میتوان گفت که یکی از پرکاردبردترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی این باکس ها هستند زیرا به راحتی باعث کنترل نور می شوند. این باکس ها در ابعاد و اندازه های مختلفی هستند. معمولا رنگ داخل این سافت باکس ها سفید، نقره ای یا طلایی است که هرکدام بنا به نوع کاربردشان ویژگی هایی دارند. هر کدام از این رنگ ها درصد نور و پرتو ها را منعکس می کنند.

بیشتر بدانید:9 ابزار دیجیتال مارکتینگ در موشن گرافیک

ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی (نرم افزار ها)

1. Adobe Photoshop

نرم‌افزار فتوشاپ (Photoshop) متعلق به کمپانی ادوب و یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس شناخته می‌شود، اما استفاده از این برنامه برای کاربران مبتدی و به‌عنوان شروع کار، می‌تواند کمی گیج‌کننده و دشوار باشد. این برنامه یک ابزار درخشان برای آن‌دسته از ویرایشگران حرفه‌ای تصاویر است که به‌دنبال ابزارهای بسیار پیشرفته هستند.

هنرمندان می‌توانند از این برنامه برای خلق تصاویر، طرح‌های گرافیکی، هنرهای دیجیتالی و غیره استفاده کنند. اما اگر شما به‌دنبال استفاده از فتوشاپ، صرفا برای ویرایش تصاویر هستید، ما فکر می‌کنیم که این تصمیم چندان مناسب نخواهد بود.

  • ایجاد نقاشی مات
  • ویرایش بافت‌ها
  • طراحی تابلوهای گوناگون
  • متصل کردن تصاویر
  • ساختن GIFs
  • طرح بندی Cel Animations
  • روتوسکوپ
  • و صدها ویژگی و کاربرد دیگر!

2. Adobe Lightroom Classic

نرم‌افزار Adobe Lightroom استاندارد بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس دارد، اما به‌روزرسانی اخیر این نرم‌افزار، کلیه قابلیت‌های برنامه به دو قسمت جدا از هم Lightroom Classic و Lightroom Cloud تقسیم شده است که البته پایه و اساس آن‌ها روی نسخه Adobe Photoshop Lightroom استوار شده است و این موضوع کمی اوضاع را مخصوصا برای مبتدیان گیج‌کننده می‌کند.

بدین ترتیب، برخی از کاربران جدید در مورد انتخاب یکی از نسخه‌ها سردرگم خواهند بود و اینکه آن‌ها چه عملکردهایی دارند و تفاوت‌هایشان در کدام موارد است، کمی سخت خواهد شد.

Skylum’s Luminar 4.2.0 (3

یکی دیگر از ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی اگرچه Luminar در مقایسه با Adobe در بازار رقابت بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس مورد کم‌ توجهی قرار گرفت، اما هم‌اکنون به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس تبدیل شده است، جایی که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، این روزها از آن استفاده می‌کنند. همچنین این برنامه امکاناتی را برای عکاسان فراهم می‌کند تا بتوانند عکس‌های خود را به‌صورت موثر سازماندهی و ویرایش کنند.

ویزگی ها:

  • نرم‌افزار Luminar همراه با ابزارهای هوش مصنوعی منحصربه‌فرد و ظاهری خاص عرضه شده است که به‌سرعت این ابزارها را روی تصاویر اعمال کرده و آن‌ها را به‌بهترین شکل نمایش می‌دهد.
  • یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های Luminar قابلیتی به نام Accent AI 2.0 است که نسل جدیدی از بهبود تصویر با هوش مصنوعی تلقی می‌شود و اسلایدر AI آن به عکاس اجازه می‌دهد که تنظیمات سریعی را توسط این اسلایدر روی تصاویر اعمال کند.
  • این برنامه همچنین از چندین تنظیمات آماده برای انواع شات‌های خاص برخوردار است و فیلترهای دیگری همچون اشعه تابشی، باریکه‌ی نور و فیلتر اورتون را در اختیار کاربر می‌گذارد. شما می‌توانید تصاویر خود را برای بار دوم به بهترین شکل نمایش دهید.
  • قابلیت «بهبود آسمان از طریق هوش مصنوعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌صورت خودکار استفاده کرده و جلوه‌ی باورنکردنی به آسمان در تصاویر شما ارائه می‌کند.

4.GIMP

GIMP یک مجموعه ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی بسیار خوب و با ویژگی‌ها و ابزارهای پیشرفته است که شباهت بالایی هم به پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکسی که در بالا هم معرفی شد، دارد. این برنامه رایگان است و همراه با ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون مدیریت فایل، روتوش و کلونینگ عرضه شده است. این برنامه با پشتیبانی از پلاگین‌های مختلف، می‌تواند جایگزین رایگانی برای برنامه‌ای همچون فتوشاپ باشد.

ویژگی ها:

  • این برنامه ویژگی مدیریت رنگ درجه یک را برای اطمینان از تکثیر رنگ بسیار دقیق برای کاربران فراهم می‌کند.
  • مشابه دیگر نرم‌افزارهای پیشرفته، GIMP ابزارهایی را برای ویرایش ماهرانه و باکیفیت تصاویر همچون روتوش، ترمیم عکس، کامپوزیت‌ها و غیره فراهم می‌کند.
  • GIMP می‌تواند منبع خوبی برای هنرمندانی باشد که به‌دنبال ایجاد هنر دیجیتالی و دیگر طرح‌های گرافیکی هستند.

5.پریمیر (Premiere):

پریمیر یکی دیگر ازابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی و محتوای ویدیویی است که کاربردهای تقریبا مشابهی با افترافکت دارد. پریمیر هم مثل موارد قبلی از خانواده ادوبی است و برای تولید عکس های خاص‌تر یا نیازمند جزئیات بیشتر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های این نرم‌افزار هم به شکل زیر است:

  • قابلیت اجرای پروژه‌های همزمان
  • دارای قالب‌های موشن گرافیک
  • قابلیت ایجاد پروژه‌های مشترک
  • ویرایش VR
  • VR چرخش کره
  • ویرایش صوتی VR
  • جلوه‌ها
  • عنوان و گرافیک ویدیو
  • انتقال
  • برچسب‌ها
  • پشتیبانی از Lumetri
  • ابزار تایپ
  • کتابخانه‌ها
  • شامل چند نوع فیلم

سخن اخر

همانطور که در دیدید، ابزار دیجیتال مارکتینگ در عکاسی صنعتی وتولید محتوا بسیار زیاد هستند و با توجه به کاربرد و سطحی که می‌خواهید در آن کار انجام دهید می‌توانید نرم‌افزار وسخت افزار مناسب خود را انتخاب کنید. موضوع اصلی که در ساخت و تولید عکس های خاص مطرح است، خلاقیت و ایجاد تنوع و خاص بودن آن اثر است. هرچقدر ابزار حرفه‌ای در دسترس داشته باشید، تا ایده‌ی مناسبی برای اجرا نداشته باشید، به نتیجه‌ای نخواهید رسید. پس سعی کنید بهترین ابزار کار خود را انتخاب کنید و به تولید عکس و محتواهای ویدیویی ادامه دهید. اما یک کار اسان تر هم برای تولید محتوای تبلیغاتی خود هست که ان را به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ زبده بسپارید

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند توانسته با بهره گیری از متخصصان در این حوزه جزء تاپ ترین ها در این حرفه باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *