آموزش

IOT یا اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ

اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ

اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اینترنت اشیا(IoT) اصطلاحی است که برای توصیف شبکه وسیعی از دستگاه‌های فیزیکی در سراسر جهان به کار می‌رود که مجهز به حسگرها، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی هستند و به یکدیگر متصل هستند. با پیوند دادن این دستگاه ها به اینترنت و سیستم های خودکار، آنها می توانند داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در ابتدا، اصطلاح اینترنت اشیا همه دستگاه‌های متصل به اینترنت را در بر می‌گرفت، اما با گذشت زمان، بیشتر به دستگاه‌های متصل به یکدیگر اختصاص یافت. در اصل، اینترنت اشیا به دستگاه هایی اطلاق می شود که در ابتدا برای اتصال به اینترنت طراحی نشده بودند. بنابراین، رایانه یا تلفن هوشمند نمونه ای از اینترنت اشیاء محسوب نمی شود، در حالی که یک ساعت هوشمند است.

به لطف ظهور تراشه های کامپیوتری ارزان و گسترش شبکه های بی سیم، هر محصولی صرف نظر از اندازه، اکنون می تواند به یک دستگاه اینترنت اشیا تبدیل شود. با ترکیب حسگرها و اتصال اجزای مختلف، دستگاه‌ها هوشمندتر می‌شوند و می‌توانند داده‌ها را در زمان واقعی بدون هیچ دخالت انسانی منتقل کنند. این ادغام دنیای فیزیکی و دیجیتالی، محیط اطراف ما را قادر می سازد تا هوشمندتر و پاسخگوتر باشد.

مزایای اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ

  • بهبود کارایی دستگاه‌ها با تقویت ارتباط M2M (ارتباط ماشین به ماشین)
  • اتوماسیون و کنترل زیاد در کارها، خروجی سریع و به موقع به دلیل اتصال اشیاء به صورت دیجیتالی و بدون دخالت انسان با زیرساخت‌های بی سیم
  • افزایش آگاهی و اطلاعات
  • مانیتورینگ و نظارت بهتر
  • صرفه جویی در زمان و ذخیره زمان بیشتر
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل استفاده بهینه از انرژی و منابع
  • انجام کارهای یکنواخت روزانه به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان
  • و در نهایت تمام کاربردها و مزایای اینترنت اشیاء منجر به بهبود کیفیت زندگی شما می‌شود

کاربرد اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که ما به پیشرفت خود ادامه می دهیم، استفاده حرفه ای از فناوریاینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ به طور فزاینده ای در همه جا فراگیر می شود و به سرعت به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل می شود. مانند هر پیشرفت تکنولوژیکی، پیش‌بینی دقیق چگونگی تغییر فعالیت‌های روزمره و چشم‌انداز تکنولوژیکی ما در آینده دشوار است. با این حال، برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که بدانند بازار فعلی اینترنت اشیاء چگونه کار می کند، خطرات بالقوه آن، و چگونه داده های بزرگ صنعت بازاریابی دیجیتال را متحول می کند.

با استفاده از قدرت فناوری اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان دیجیتال می توانند استراتژی بازاریابی دیجیتال موثرتری ایجاد کنند که نیازها و ترجیحات فردی را برآورده می کند. ظهور اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک فرصت سودآور برای بازاریابان دیجیتال ثابت شده است، زیرا آنها می توانند از مجموعه داده های گسترده تولید شده برای تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده و توسعه استراتژی های بازاریابی موثر استفاده کنند. این آنها را قادر می سازد حتی رفتارهای مصرف کننده را پیش بینی کنند و گام های فعالانه ای برای اجرای کمپین بازاریابی بعدی خود بردارند.

با استفاده از اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان دیجیتال می توانند از چندین نقطه تماس به انبوهی از اطلاعات دسترسی داشته باشند که در ایجاد درک بهتر از سفر مشتری از ابتدا تا انتها بسیار مفید است. با ردیابی سفر مشتری از علاقه اولیه به یک محصول تا خرید نهایی، بازاریابان دیجیتال می توانند از این داده ها به نفع خود استفاده کنند. استفاده از فناوری اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ به بازاریابان دیجیتال اجازه می دهد تا نقاط تماس بیشتری را برای تعاملات مثبت با مشتری شناسایی کنند و این افزایش دسترسی به اطلاعات سفر مشتری آنها را قادر می سازد راه های جدیدی برای ارتباط با آنها و ایجاد روابط با برند در مراحل اولیه پیدا کنند.

بیشتر بدانید:دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای بازاریابان دیجیتال، دسترسی به اطلاعات در مورد سبک زندگی مشتری به این معنی است که آنها می توانند بهتر درک کنند که چگونه، چه زمانی و از چه محصولات یا خدمات خاصی استفاده می شود. این به آنها اجازه می دهد تا کمپین های بازاریابی هدفمندتری ایجاد کنند که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود. با فناوری اینترنت اشیا، بازاریابان دیجیتال می‌توانند داده‌های بی‌درنگ درباره روال‌های روزمره، ترجیحات و رفتارهای مشتریان به دست آورند، که می‌توانند برای ایجاد پیام‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند، استفاده کنند.

در نتیجه، اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر روشی است که بازاریابان دیجیتال به هنر خود نزدیک می شوند. با توانایی دسترسی به حجم وسیعی از داده ها، بازاریابان دیجیتال می توانند کمپین های هدفمندتری ایجاد کنند و نیازها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان خود را بهتر درک کنند. از آنجایی که بازار اینترنت اشیا به رشد خود ادامه می دهد، بازاریابان دیجیتالی که از آخرین پیشرفت ها مطلع می شوند و از فناوری های جدید استفاده می کنند، بهترین موقعیت را برای موفقیت در این زمینه به سرعت در حال توسعه خواهند داشت.

نقش اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ (IoT) تأثیر عمیقی بر موتورهای جستجو، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و محتوای وب دارد. یکی از آخرین روندهای تلاقی اینترنت اشیا و سئو، ارائه محتوای شخصی شده به کاربران آنلاین بر اساس عواملی مانند موقعیت جغرافیایی آنها است. این رویکرد با هدف کلی فناوری هوشمند، که افزایش راحتی و کارایی کاربر است، هماهنگ است.

– IoT می تواند ۱۰۰٪ CTR را در دست بگیرد:

در آینده، تبلیغات با رفتارهای شخصی تر کاربران هماهنگ خواهد شد. در واقع تبلیغات به عنوان یک تکنولوژی هوشمند تکامل یافته  و بخش های خاص بازار را هدف قرار می دهد.

– اتوماسیون فرآیندهای مربوط به بازاریابی رسانه های اجتماعی:

IoT به اتوماسیون فرآیندهای مربوط به بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک می کند. این ویژگی می تواند شامل تولید پست های خودکار و ارائه اطلاعات جالبی به مخاطبان باشد که در جای دیگر یافت نمی شود. همچنین تبلیغات سفارشی نیز در سیستم عامل های اجتماعی رایج خواهد شد.

اقتصاد هوشمند جدید:

حتی اگر AI و اتوماسیون جایگزین برخی شغل ها شوند ، باز هم مشاغل جدید تحلیلی و معنی دار از IOT ایجاد خواهد شد. کشورهایی که اینترنت اشیا را در سطح گسترده ای پذیرفته اند، فرصت های شغلی آنلاین را در بازاریابی دیجیتالی گسترش داده اند، زیرا کارشناسان انسانی هنوز برای اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیاز هستند.

– تغییر الگوی سئو به نوشتن مبتنی بر هدف:

در سال های اخیر، IoT باعث تغییر در بازاریابی دیجیتالی از محتوای SEO مبتنی بر کلمه کلیدی به نوشته مبتنی بر هدف کاربر شده است. در واقع الگوهای هوشمند موتورهای جستجو در حال حاضر رتبه بندی صفحات وب ساخته شده را بر روی زبان گفتاری طبیعی به جای کلمات کلیدی متمرکز کرده اند.

– اینترنت اشیا در حال تغییر محصول است:

به طور سنتی، توسعه محصول با بازخورد مشتری در طول زمان شکل گرفته است. این روزها، فناوری هوشمند می تواند به تولید کنندگان و بازاریابان بازخورد فوری مصرف کنندگان را ارائه دهد، که سرعت توسعه محصول را برای جلب رضایت مشتری تسریع می کند.

 IoT تجزیه و تحلیل رفتار مشتری را ساده می کند:

اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ می تواند الگوهای خرید مشتریان را که قبلا نادیده گرفته می شد ، مشخص نماید. تولید کنندگان می توانند از داده های IoT برای سنجش روند های گذشته، فعلی و آینده کسب  وکار خود استفاده کنند. IoT همچنین مزایای زیادی را برای بازاریابان دیجیتال با جمع آوری اطلاعات مشتری فراهم می کند که می تواند پیام های تبلیغاتی آینده را به صورت شخصی شکل دهد.

– IoT قدرت اتوماسیون بازاریابی دیجیتال را افزایش می دهد:

به لطف بهبود پلت فرم های بازاریابی ، بازارهای دیجیتال دیگر نیازی به جمع آوری داده های مشتری به طور پیوسته در طول یک دوره طولانی ندارند. سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی مدرن به شما قدرت می دهد تا لیست های بازاریابی مشتری را سازماندهی کنید و هر فرد را به یک نمایه در مورد تاریخ خرید خود پیوند دهید. از این اطلاعات می توان برای خودکار سازی پیام های شخصی استفاده کرد.

استفاده اخلاقی اینترنت اشیا باید چگونه باشد؟

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال حرفه‌ای، حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان باید برای شما بسیار مهم باشد، به ویژه هنگامی که با استراتژی جدید خود می‌خواهید میزان داده‌های مصرف کننده افزایش یابد. اگر چه بسیاری از مصرف کنندگان واکنش مثبتی نسبت به ارائه محصولات و فروش محصولات خود برای تنظیمات و نیازهای منحصر به فرد خود دارند، اما آنها نیز حریم خصوصی خود را به صورت آنلاین و آفلاین می‌سنجند.

برای تطبیق استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال توسط اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است که شما سطح امنیت بالا را به مصرف کنندگان نشان دهید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تحلیلی آنان محافظت می‌شود. همان‌طور که نحوه جمع آوری داده‌ها در دیجیتال مارکتینگ با پیشرفت و بهبود تکنولوژی تغییر می‌کند، نحوه استفاده از داده‌ها توسط بازاریابان دیجیتال نیز باید تغییر کنند. همین امروز با ایجاد حس اعتماد و درک مخاطبان، هدف خود را برای ایجاد ارتباط سالم با نیازها و انتظارات خود از آنان آغاز کنید. با مشتری خود هماهنگ شوید و از توسعه اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک فرصت برای اصلاح استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *