آموزش

وردپرس خوب است یا بد ؟ مزایا و معایب وردپرس

مزایا و معایب وردپرس چیست؟وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پرکاربرد است که به کاربران اجازه می دهد وب سایت هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنند، حتی اگر دانش برنامه نویسی نداشته باشند. مانند هر پلتفرمی، وردپرس مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارد.

یکی از مزایای وردپرس مجموعه گسترده ای از پوسته ها و افزونه های آن است که به راحتی می توانید وب سایت خود را مطابق میل خود شخصی سازی کنید. همچنین کاربر پسند است، که برای کسانی که در طراحی وب سایت تازه کار هستند عالی است، و نگهداری و به روز رسانی وب سایت خود با وردپرس ساده است.

از معایب وردپرس، وردپرس ممکن است برای وب سایت های بزرگتر یا پیچیده تر مناسب نباشد. علاوه بر این، استفاده از پوسته های رایگان یا با کیفیت پایین می تواند به شهرت وب سایت شما آسیب برساند، و تنها تکیه بر پشتیبانی وردپرس برای توسعه و امنیت وب سایت می تواند محدود کننده باشد.

برای اینکه بهترین تصمیم را برای وب سایت خود بگیرید، مهم است که جوانب مثبت و منفی وردپرس را به دقت بسنجید. نیازها و الزامات خاص خود را در نظر بگیرید و سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با پروژه شما مطابقت دارد. ما در این مقاله به مزایا و معایب وردپرس پرداخته ایم

وردپرس چیست؟مزایا و معایب وردپرس؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند (CMS) است که با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده است. در اصل، این یک پلت فرم نرم افزاری است که به اجزای از پیش ساخته شده مجهز شده است و به شما امکان می دهد بخش های مختلف وب سایت خود را به راحتی ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید بدون زحمت محتوای وب سایت خود را با استفاده از وردپرس تغییر داده و بر آن نظارت کنید.

بیشتربدانید:همه چیز راجب طراحی سایت با وردپرس

مزایای وردپرس

صرفه‌جویی در زمان

یکی از مزایای وردپرس صرفه جویی در زمان است وردپرس پلتفرمی است که به انواع قالب ها و عناصر از پیش طراحی شده مجهز شده است. اگر به دنبال ساخت سریع و آسان سایت هستید، می توانید به سادگی یکی از این قالب ها را انتخاب کنید و بلافاصله شروع به کار کنید. حتی اگر تصمیم به ایجاد یک سایت وردپرس از ابتدا داشته باشید، همچنان می توانید از این عناصر از پیش طراحی شده برای صرفه جویی در زمان خود استفاده کنید.

البته ساخت سایت بدون استفاده از قالب های از پیش طراحی شده کمی زمان بیشتری می برد. اما حتی در آن زمان، مقدار زمانی که صرف می‌کنید در مقایسه با زمانی که برای کدنویسی همه چیز از ابتدا لازم است، حداقل است. زمانی که از ابتدا برنامه نویسی می کنید، باید برای هر بخش از سایت خود کد بنویسید که می تواند فوق العاده وقت گیر باشد. از سوی دیگر، با وردپرس، این عناصر از قبل ساخته شده اند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

 راحتی در استفاده

از مهم ترین مزایای وردپرسراحتی در استفاده از ان است پلت فرم وردپرس به دلیل استفاده نسبتا آسان، حتی برای کسانی که دانش برنامه نویسی حداقلی دارند، شناخته شده است. فقط با کمی کار می توانید شروع به ساخت یک وب سایت با استفاده از وردپرس کنید. به همین دلیل است که در بین بسیاری از افرادی که به دنبال ایجاد سایت خود هستند بسیار محبوب است.و این اصلی ترین مزایای وردپرس است

البته لازم به یادآوری است که هر شغلی چالش هایی دارد و طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که این درست است که حتی یک مبتدی می تواند با مقداری آموزش یک سایت بسازد، ایجاد یک سایت واقعاً حرفه ای به کار بیشتر و دانش بالاتری نیاز دارد.

یکی ازمزایای وردپرس این است که وقتی یک سایت برای شما طراحی شد، اضافه کردن محتوای جدید و مدیریت سایت خود در آینده آسان است. فقط با کمی آموزش، می توانید یاد بگیرید که چگونه انواع مختلف محتوا را به سایت خود اضافه کنید و در طول زمان آن را به روز نگه دارید.

وردپرس

تعداد زیاد کاربران

وقتی نوبت به اندازه گیری کیفیت یک برنامه، نرم افزار یا برنامه می رسد، یکی از معیارهای مهم تعداد نصب های آن است. اگر برنامه ای تعداد کاربران زیادی داشته باشد، عموماً محبوب تر و با کیفیت تر از برنامه ای با کاربران کمتر دیده می شود. همین امر از مزایای وردپرس به حساب می اید

در واقع، طبق آمار W3techs، حدود 40٪ از تمام سایت های اینترنتی – چه با استفاده از کد اختصاصی یا یک سیستم مدیریت محتوا نوشته شده باشند – از وردپرس استفاده می کنند. این یک عدد فوق‌العاده بزرگ است و نشان دهنده کیفیت و محبوبیت این پلتفرم است. در حالی که بسیاری از سیستم های مدیریت محتوای مختلف در دسترس هستند، هیچ یک از آنها نمی توانند از نظر تعداد کاربران با وردپرس رقابت کنند.

شایان ذکر است که چند سال پیش، سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز یک گزینه نسبتا محبوب بود. با این حال، با گذشت زمان، محبوبیت جوملا کمرنگ شده است. یکی از دلایل این امر، آپدیت نشدن به موقع افزونه های سیستم است که جذابیت آن را برای کاربران کاهش می دهد. در مقابل، وردپرس در طول زمان به تکامل و بهبود خود ادامه داده است که به آن کمک کرده است تا جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در بازار حفظ کند.

بیشتر بدانید:طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی – شروع یک موفقیت جدید

سرعت خوب

وقتی صحبت از سرعت یک وب سایت می شود، عوامل مختلفی دخیل است . یکی از مهمترین این عوامل داشتن کد تمیز و بهینه است. هنگامی که یک سایت را از ابتدا کدنویسی می کنید، هر بخش از کد باید چندین بار بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان بهینه شده است. با این حال، با وردپرس، این کار اغلب از قبل برای شما انجام می شود.

دلیل این امر این است که هر قالب یا افزونه ای که در وردپرس منتشر می شود، قبل از اینکه در دسترس کاربران قرار گیرد، یک فرآیند بهینه سازی دقیق را طی می کند. تیم نویسنده برای شناسایی و رفع هر گونه مشکل در موضوع یا افزونه تلاش می کند تا آن را با سایر افزونه ها و تم ها سازگارتر کند و اطمینان حاصل کند که کد تا حد امکان تمیز و بهینه است. اگر تم یا افزونه ای مناسب نیست، می توانید مطمئن باشید که سایر کاربران متوجه خواهند شد و در رتبه بندی ها و بررسی هایی که دریافت می کند منعکس خواهد شد.

به طور کلی، این بدان معنی است که شما می توانید از کیفیت و سرعت هر قالب یا افزونه ای که در وردپرس استفاده می کنید اطمینان داشته باشید. با گزینه‌های مختلف موجود، همیشه می‌توانید پلاگین یا تم مناسبی را برای رفع نیازهای خود بیابید و به شما در ایجاد وب‌سایت عالی کمک کند. بنابراین، همیشه بهتر است بهترین را برای برنامه خود انتخاب کنید.

امکانات بسیار زیاد

وردپرس ویژگی های بسیار متنوعی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای شخصی سازی سایت خود استفاده کنید. چه به دنبال اضافه کردن عضویت در باشگاه، نمایش موقعیت مکانی خود بر روی نقشه، راه اندازی یک سبد خرید یا یکپارچه سازی درگاه پرداخت باشید، مطمئناً افزونه یا عنصری در وردپرس پیدا خواهید کرد که می تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند. این یک مزیت بزرگ نسبت به کدنویسی است، جایی که شما باید همه این ویژگی‌ها را از ابتدا ایجاد کنید، که می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و انرژی‌زا باشد.

مضامینی که از قبل با وردپرس نصب شده اند، برای رفع نیازهای طیف گسترده ای از برنامه ها طراحی شده اند. چه در حال ساخت یک وب سایت شرکتی، یک وبلاگ شخصی، یک سایت آموزشی یا هر چیز دیگری باشید، می توانید از میان انواع طرح ها و ویژگی های کاربردی، سایتی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. علاوه بر این، افزونه های بی شماری در وردپرس موجود است که می توانید از آنها برای افزودن ویژگی های بیشتر به سایت خود استفاده کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید سایت خود را چند زبانه کنید، می‌توانید به سادگی یک افزونه نصب کنید و صفحات ترجمه شده را بدون اتلاف وقت یا دردسر ایجاد کنید. به طور کلی، انعطاف‌پذیری و سهولت استفاده از وردپرس، آن را به انتخابی عالی برای هر کسی که به دنبال ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای بدون نیاز به شروع از صفر است، تبدیل می‌کند. پس امکانات زیاد این پلتفرم از دیگر مزایای وردپرس است

طراحی سایت با وردپرس

معایب وردپرس

به روز رسانی دائم افزونه ها

به روز رسانی دائم افزونه ها از دیگر معایب وردپرس است .هم افزونه‌ها و هم قالب‌های وردپرسی، دائم باید توسط سازنده‌شان بروزرسانی شوند. این موضوع ممکن است 2 مشکل ایجاد کند:

اول از همه اینکه باید به طور مداوم (ماهی چند بار) به سراغ پنل وردپرس رفته و از بروز بودن افزونه‌ها و قالب‌ها اطمینان پیدا کنید.

در درجه دوم هم اینکه باید همیشه حواس‌تان باشد که مبادا یک افزونه قدیمی شده و سازندگانش از بروزرسانی آن خودداری کنند. در این صورت ممکن است آسیب‌پذیری امنیتی و فنی سایت بالا رفته و مجبور شوید افزونه را حذف کنید.

 نیازمند خصوصی‌سازی

یکی معایب وردپرس این است که گاهی اوقات می‌تواند به مقدار زیادی سفارشی‌سازی و حتی کدنویسی اختصاصی نیاز داشته باشد. اگر بخواهید دو افزونه مشابه را در سایت خود نصب کنید، این می تواند چالش برانگیز باشد، اما متوجه می شوید که آنها با یکدیگر تضاد دارند و مشکلات فنی ایجاد می کنند. یا اگر به دنبال عملکرد خاصی هستید که توسط هیچ افزونه‌ای موجود پشتیبانی نمی‌شود، ممکن است نیاز به استخدام یک متخصص برای نوشتن کد سفارشی برای سایت خود داشته باشید که می‌تواند بسیار گران باشد.

در مقابل، بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا برای پورتال ها به گونه ای طراحی شده اند که کاربر پسندتر باشند و نیازهای مدیران سایت را بدون نیاز به کدنویسی اختصاصی برآورده سازند. این سیستم‌ها اغلب با تمرکز بر تجربه کاربر ساخته می‌شوند و مدیران سایت می‌توانند بدون نیاز به داشتن تخصص فنی گسترده، سایت خود را ایجاد و مدیریت کنند.

به طور کلی، در حالی که وردپرس می تواند یک پلت فرم قدرتمند و انعطاف پذیر برای طراحی وب سایت باشد، مهم است که بدانیم ممکن است همیشه بهترین انتخاب برای هر موقعیتی نباشد. بسته به نیازها و اهداف خاص شما، ممکن است متوجه شوید که یک سیستم یا رویکرد مدیریت محتوای متفاوت با نیازهای شما سازگارتر است.

ناسازگاری افزونه‌ها

نکته ای که در استفاده از وردپرس باید در نظر داشت این است که همه افزونه ها با یکدیگر سازگار نیستند.و این خود به نوعی معایب وردپرس به حساب می اید. با وجود تعداد زیادی افزونه در دسترس، پیدا کردن یک افزونه برای تقریباً هر برنامه‌ای که تصور کنید آسان است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است شخصی به یک برنامه جدید نیاز داشته باشد و تصمیم بگیرد که یک افزونه جدید برای آن طراحی کند، بدون اینکه فکر کند آیا این افزونه با سایر افزونه ها سازگار است یا خیر.

متأسفانه هنگامی که یک افزونه جدید در بخش افزونه های رایگان منتشر می شود، همیشه این خطر وجود دارد که شخص دیگری بدون اینکه متوجه شود با سایر افزونه های خود سازگار نیست، آن را در سایت خود نصب کند. این می تواند منجر به ناامیدی و اتلاف وقت زیادی شود، زیرا کاربران سعی می کنند منبع مشکلاتی را که در واقع توسط افزونه ناسازگار ایجاد می شود، تشخیص دهند.

به طور کلی، مهم است که هنگام استفاده از افزونه ها در وردپرس مراقب باشید و قبل از نصب افزونه های جدید در سایت خود، به طور کامل تحقیق کنید. در حالی که پلاگین های بسیار خوبی وجود دارند که می توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند، آگاهی از خطرات احتمالی و انجام اقداماتی برای به حداقل رساندن احتمال بروز مشکلات سازگاری نیز مهم است.

سخن اخر

ما در این مقاله به مزایا و معایب وردپرس پرداختیم حال انتخاب با شماست که شیوه طراحی سایت خود را انتخاب کنید.

شرکت برنامه نویسی فیبی لند ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *