آموزش

چطور طراح سایت بشم ؟چه آموزش هایی باید دید ؟

چطور طراح سایت بشم ؟ شاید شما مشتاق این باشید که طراح سایت شوید و برای خود از این راه کسب درامد راه بیندازید ما در این مقاله به این سوال که چطور طراح سایت بشم ؟ پاسخ میدهیم

چطور طراح سایت بشم ؟

زبان طراحی سایت چیست؟

برنامه نویسی یک جنبه حیاتی در طراحی و ارتقاء وب سایت است. این شامل استفاده از زبان های برنامه نویسی برای نوشتن کدهای ضروری است. با انتخاب و استفاده از زبان مناسب می توان صفحات وب را به دقت پردازش کرد و عملکرد سایت را برای رفع نیازهای کاربران بهینه کرد. برای درک زبان های طراحی وب سایت، ابتدا باید دانش زبان های برنامه نویسی را کسب کرد. این زبان ها نه تنها در طراحی وب سایت بلکه در توسعه نرم افزار و برنامه کاربردی نیز به کار می روند.

زبان برنامه نویسی اساساً مجموعه ای از کدها و نمادها است که ارتباط بین انسان و رایانه را تسهیل می کند. از ایجاد صفحات متنی اولیه تا توسعه برنامه های کاربردی وب پیچیده، برنامه نویسی جزء ضروری توسعه وب است.

بیشتر بدانید:طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی – شروع یک موفقیت جدید

طراح سایت کیست؟

طراح سایت، همان طور که از اسمش پیداست کسی است که وب سایت های اینترنتی را طراحی می‌کند.

البته این تعریف هیچ ابهامی را از بین نمی‌برد! وب دیزاینر (Web Designer) شخصی خلاق است که بر مهارت های فنی و کد نویسی نیز مسلط است.

در واقع طراحی سایت ، ترکیبی از هنر و مهارت فنی است که هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. در واقع طراح یک وب سایت، هم باید با سلیقه کاربران آشنا باشد و هم یک برنامه نویس حرفه ای باشد تا بتواند بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد.

طراحی سایت یکی از بهترین روش های موجود برای امر بازاریابی یا تبلیغات است که درامد زایی بسیار زیادی به دنبال دارد.

آیاطراح سایت شدن دشوار است؟

وقتی صحبت از دنیای دیجیتال به میان می‌آید، بزرگی و پیچیدگی آن می‌تواند اینطور به نظر برسد که هر کسی فقط با مطالعه و به‌روز ماندن می‌تواند ادعا کند که حرفه‌ای است. بنابراین، اگر از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید یک طراح وب شوید و آیا دنبال کردن آن مسیر دشواری است، پاسخ این است که طراحی وب‌سایت در واقع علمی است که نیازمند تسلط بر فناوری‌ها و اطلاعات مدرن است.

اگر در مورد یادگیری این علم و رسیدن به درآمد ایده آل خود جدی هستید، پس باید جنبه های فنی و تخصصی طراحی وب سایت را یاد بگیرید، روی پروژه های عملی کار کنید و در نهایت حرفه ای شوید. این کار زمان و تلاش زیادی را می طلبد، اما پاداش آن می تواند قابل توجه باشد.

به خاطر داشته باشید که طراحی وب سایت یک کار پیچیده است که به ترکیبی از توانایی ها، مهارت ها و انگیزه شخصی نیاز دارد. حتی اگر تجربه راه اندازی یک وب سایت دارید، اگر کاملا مبتدی هستید، نگران نباشید. با انجام آموزش های لازم و انجام مراحل ذکر شده در زیر، می توانید در کمترین زمان شروع به کسب درآمد و ساخت وب سایت خود کنید. و چه کسی می داند، حتی ممکن است متوجه شوید که طراحی وب یک حرفه سرگرم کننده و با ارزش است.

بیشتر بدانید:10 ابزار دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت

وظایف طراح سایت

علاقه به برنامه نویسی، برای طراحی یک سایت کاربرپسند کافی نیست، از این رو، همانطور که اشاره کردیم باید دانش زیبایی شناختی و طراحی در حوزه‌های UX و Ui  را در خود تقویت کنید. برای اینکه به یک طراح سایت موفق تبدیل بشوید بهتر است با مختصری از وظایف این شغل آشنا باشید.

به طور کلی وظایف یک طراح سایت عبارت است:

  • تنظیم سایت روی سرور و ارائه آن به کارفرما
  • تهیه یک طرح کلی یا نقشه سایت، که ایده اولیه سایت در آن وجود داشته باشد. سپس ارائه و توضیح این طرح برای کارفرما
  • در نظر گرفتن نظرات مشتری و انجام کار بر اساس سلیقه او
  • توجه به جلوه‌های بصری سایت و تلاش برای طراحی یک سایت زیبا
  • ایجاد صفحات مختلف در سایت و طراحی آن
  • اضافه کردن امکانات مولتی مدیا همچون ویدئو، عکس، افکت و… به صفحات
  • تست و اصلاح سایت پس از طراحی نهایی
  • تحویل به موقع پروژه به کارفرما

ساختار سایت

برای طراحی یک وب سایت، درک درستی از ساختار آن ضروری است. ساختار کد وب سایت شامل دو جزء جدایی ناپذیر است: front-end (سمت کاربر) و back-end (سمت سرور). این امر مستلزم آن است که متخصصان مسلط در کدنویسی در سمت کاربر و سرور برای توسعه یک وب سایت مورد نیاز هستند.

فرانت اند چیست؟

منظور از فرانت اند همان ویژگی‌های ظاهری سایت است. متخصصان فرانت اند با استفاده از مهارت خود به کدنویسی این بخش مهم از سایت می‌پردازند. زبان‌هایی که معمولا برای کدنویسی فرانت اند استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • CSS
  • Html
  • جاوا اسکریپت و…

بک اند چیست؟

کدنویسی سمت سرور وظیفه پردازش، محاسبات و عملیات های مختلف مرتبط را بر عهده دارد. برای درک بهتر مفهوم back-end، مثال زیر را در نظر بگیرید. وب سایت ها اغلب دارای دکمه هایی با برچسب “ثبت نام” هستند. در حالی که کد سمت کاربر ظاهر و مکان دکمه را تعیین می کند، توسعه دهنده Back-end مسئول تأیید صحت اطلاعات ورودی و ذخیره آن در پایگاه داده است.

توجه به این نکته ضروری است که زبان های سمت کاربر محدودیت های خاصی دارند. در نتیجه، زبان های برنامه نویسی که در زمینه front-end استفاده نمی شوند، در برنامه نویسی سمت سرور استفاده می شوند.

انواع زبان طراحی سایت چیست؟

پایتون Python

اگر در نظر دارید از یک زبان متن باز و تفسیر شده برای پروژه طراحی وب سایت خود استفاده کنید، ما به شدت پایتون را توصیه می کنیم. این زبان ابتدا در سال 1991 با هدف ساده سازی برنامه نویسی توسعه یافت و از آن زمان تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع، پایتون در بین طراحان وب به قدری محبوب است که برخی آن را بهترین زبان برنامه نویسی موجود می دانند.

زبان پایتون چند منظوره و شی گرا است و برای مواردی که در ادامه آمده است، کاربرد دارد:

  • توسعه وبسایت
  • تحلیل داده
  • نوشتن برنامه دسکتاپ
  • علم داده

Php

به اعتقاد عده کثیری از طراح سایت ها، یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی، Php است. Php که یک زبان اسکریپتی و متن باز می‌باشد، در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد. ساختار این زبان بسیار شبیه به زبان C بوده؛ به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. زبان Php برای تمامی پلتفرم‌های معروف مانند ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل اجرا است. از مزایای این زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالای اجرای کد
  • یادگیری آسان
  • رایگان بودن ابزار کار
  • وجود منابع آموزشی فراوان

جاوا اسکریپت Javascript

برای طراح سایت شدن جاوا اسکریپت یکی از زبان های پیشنهادی ماست .جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی فوق العاده مهم است که تاثیر قابل توجهی در طراحی وب سایت دارد. در کنار HTML و CSS، جاوا اسکریپت نقش مهمی در شکل دادن به صفحات وب سایت ایفا می کند. به دلیل سادگی، این زبان در درجه اول در توسعه وب استفاده می شود.

علاوه بر این، جاوا اسکریپت یک زبان شی گرا است که به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت عمل می کند. هدف آن ایجاد پویایی بیشتر و تقویت کد HTML بود. توجه به این نکته مهم است که اگرچه برخی ممکن است آن را با زبان جاوا اشتباه بگیرند، اما این دو کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع جاوا اسکریپت زبان پیشرفته تری نسبت به جاوا است و در ایجاد صفحات وب ریسپانسیو استفاده می شود.

جاوا اسکریپت یک زبان چند وجهی است که ابزار برنامه نویسی ساده و در عین حال کارآمدی را در اختیار طراحان وب قرار می دهد. تطبیق پذیری آن دلیل دیگری است که چرا جزء ضروری طراحی وب سایت است.

SQL

SQL مخفف Structerd Query Language، به معنی زبان کوئری ساخت‌یافته و از محبوبترین زبان‌های برنامه نویسی تحت وب در طراحی سایت است. با استفاده از این زبان برنامه نویسی می‎توانید به خوبی با پایگاه داده کار کنید. به این صورت که هنگام استفاده از SQL، می‎توانید رکوردها را در پایگاه داده ثبت کرده، آن‌ها را آپدیت و یا حذف کنید. البته این زبان قابلیت ایجاد اشیاء جدید همانند جدول‌‎ها را نیز در اختیارتان قرار می‎‌دهد.

وردپرس

اگر میخواهید سریع به این سوال که چطور طراح سایت بشم ؟ پاسخ دهید وردپرس پاسخ مناسبی است وردپرس (wordpress) یک سیستم مدیریتی محبوب و پرکاربرد است که برای طراحان وب بی شماری موهبت الهی بوده است. مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند که شروع به کار در این زمینه را آسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌های متنوعی از جمله آموزشی، تجارت الکترونیک، اخبار، شخصی و موارد دیگر راه‌اندازی کنید.

بنابراین، وردپرس چه نوع ویژگی هایی را ارائه می دهد؟ خوب، برای شروع، افزونه‌های کاربردی مانند Everest Forms (که به شما در ایجاد فرم‌های تماس کمک می‌کند)، Jetpack (که به محافظت از امنیت سایت شما و افزایش ترافیک کمک می‌کند) و Yoast SEO (که بهینه‌سازی موتور جستجوی سایت شما را بهبود می‌بخشد) وجود دارد. همچنین ده ها قالب مفید وجود دارد که می توانند در وب سایت شما نصب شوند تا عملکرد بیشتری را ارائه دهند. با تمام این ابزارهایی که در اختیار دارید، در کمترین زمان به یک طراح وب سایت حرفه ای تبدیل خواهید شد.

بیشتر بدانید:همه چیز راجب طراحی سایت با وردپرس

سخن اخر

امروزه طراح سایت شدن به دلیل پیشرفت هوش مصنوعی شاید راحت تر از گذشته باشد اما مهم تر از اینکه چطور طراح سایت بشم ؟ این است که چطور با انگیزه در این راه بمانم و زود دلسرد نشوم.

شرکت برنامه نویسی فیبی لند ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *